Bunnik ’73 4 – SVF 3

22 May 2024 | Laatste Nieuws

De groene leeuwen strepen wedstrijd voor wedstrijd af om het ultieme doel te bereiken.

Dinsdagavond 21 mei mochten wij met de groene leeuwen op bezoek bij Bunnik. Een tegenstander die een wisselvallig seizoen draait. Van verrassende overwinningen tot nederlagen. Maar dat het een taaie ploeg is, dat wisten we nog wel van de vorige keer.

De technische staf heeft de groep op het hart gedrukt scherp te beginnen, vooral niet in de stress te schieten mochten we op een achterstand komen en vooral te blijven voetballen. We staan tenslotte niet voor niets op deze eerst plaats. 5 van de 21 wedstrijden zijn we op achterstand gekomen en daarvan hebben we er 3 verloren, 1 gelijk gespeeld en 1 gewonnen. Nadat de opstelling is genoemd worden de laatste zaken in orde gemaakt om de warming up te starten. Naast deze eerste 11 hebben we vandaag wederom een bank met 5 jongens waar menig team in deze klasse jaloers op zou zijn. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de jongens die zich vrijwillig hebben afgemeld middels een ATV, klasse boys.

We zijn er klaar voor, we gaan beginnen.

De wedstrijd is nog geen 2 minuten onderweg als onze topscoorder Roel de bal tegen de touwen jaagt, 0-1. Zo snelle goal levert een vorm van opluchting op en zorgt ervoor dat we meer lef en durf in het spel durven te leggen. Een paar minuten later besluit Roel de rechtsback in de luren te leggen en de bal vernietigend tegen de lat te jagen. Helaas geen goal, maar wel een bevestiging dat we vandaag goed gestart zijn en een gevoel dat we hier niet gaan verliezen. Deze RB moet naar een minuut of 20 kotsend van het veld, nadat hij heeft ervaren een gedreven voorhoede tegen zich te hebben. Naarmate de eerste helft vordert is met name SVF de betere ploeg die de controle heeft en hier en daar haar kansjes krijgt. Bunnik heeft met 1 afstandsschot op de lat laten zien dat we 90 minuten moeten vlammen om de 3 punten mee te nemen naar Cothen. Met een beetje meer geluk gooi je de wedstrijd op slot en doet de 2de helft er nauwelijks nog toe. We hebben nog 1 corner te nemen, de lucht is inmiddels flink donker geworden en in de verte begint het al te donderen. De weggekopte corner komt in de voeten van onze captain Martin en die maakt op nette wijze de 0-2. Als ik het goed zeg, de 4de goal dit seizoen en allemaal in de 2de seizoenshelft. Een heerlijke goal zo kort voor rust. Aansluitend fluit de scheids 3 minuten eerder voor de rust in verband met de eerste flitsen die op ons afkomen.

In de rust worden de puntjes op de spreekwoordelijke i gezet door de technische staf. Bij Bunnik lopen er een paar handige jongens rond die uitgeschakeld moeten worden om te voorkomen dat we tegen een tegengoal aanlopen, maar dan moeten ze eerst onze topkeeper Jeroen voorbij die in de vorm van zijn leven verkeerd. Er worden 4 wissels doorgevoerd door de TC en we zijn klaar de 2de kletsnatte helft. Want dat het die avond niet meer droog zou gaan worden, dat wist Rob ons te vertellen.

De 2de helft is een helft waar we veelvuldig naar achteren worden gedrukt, een helft waar de scheidsrechter nadrukkelijker aanwezig is en zelfs een gele toont aan onze linksback TVD. Echt hele grote kansen heeft Bunnik niet gehad en als die er wel zouden komen dan stond onze keeper er nog. Tegen het einde van de 2de helft druipen de aanwezige FZO-jongens af en hebben zij gezien dat wij deze overwinning niet meer weggeven. Als de scheidsrechter voor een laatste keer op haar fluit blaast is de ontlading groot bij iedereen. We hebben gevochten als groene leeuwen. De voorhoede en middenvelder hebben veel vuile meters moeten lopen, complimenten jongens.

Er is nog 1 horde te nemen om ons einddoel te halen en er 1 groot feest van te maken aanstaande zaterdag. Een ploeg die bijna 80% van haar wedstrijden wint, is de verdiende kampioen. Zaterdag moeten we ons belonen en deze reis die vorig september is gestart op de mooiste manier afsluiten.

Jongens met pijntjes en jongens die niet okselfris zijn. Nog een paar dagen herstellen om zaterdag nog 1 keer met elkaar te strijden. Jongens die vrijdagavond meedoen met het 35+ toernooi, doe voorzichtig en veel plezier.

Tot slot, voetbal wordt door ieder op haar eigen manier beleefd, maar een kampioenschap is een herinnering voor het leven. Ik ben onwijs trots op dit team en kijk er enorm naar uit om het kampioenschap met elkaar te halen.

Het fotoverslag van deze westrijd is gemaakt door Renée van Leeuwen. Klik hier voor het hele fotoverslag.