Bryan Pouw geslaagd voor VC1 (UEFA C)

18 Jan 2024 | Laatste Nieuws

In de periode van oktober tot januari heeft Bryan de VC1 cursus mogen volgen bij de KNVB. Op woensdag 17 Januari heeft hij zijn diploma in ontvangst mogen nemen. We vroegen hem hoe hij het ervaren heeft en wat hij geleerd heeft:

Bryan: Ik heb met de cursus veel kennis op kunnen doen met betrekking tot het managen en het training geven aan mijn teams.

Het was heel fijn om te leren hoe je veel structuur kan creëren in bijvoorbeeld je besprekingen voor de wedstrijd, in de rust en na de wedstrijd door middel van een aantal handige begrippen en tools die je aangereikt krijgt binnen de cursus.
Ik heb veel observatie opdrachten moeten uitvoeren waarin ik heb geleerd meer individueel te bekijken hoe een speler zich ontwikkelt en dan ga je leuke en mooie dingen zien!

Bij het training geven krijg je ook heel veel handvaten tot je beschikking.
Ik noem even een praatje plaatje daadje of de 4 gouden trainersprincipes als voorbeeld
Ik vond het super leuk om met gebruik van tools en tips van de KNVB een betere trainer te worden zonder daarvoor echt hoeven te veranderen in de manier waarop ik training geef.
Je verfijnd je eigen filosofie en je krijgt echt de ruimte om je op je eigen manier te ontwikkelen en dat vind ik mooi!

“Wat is nu de volgende stap voor jou?”

Ik zou graag door willen groeien als trainer en ook mijn andere papieren willen halen, en vanuit daar kijk ik wel verder.
Eerst vlieguren maken, ontwikkelen en leren.
Dat is nu belangrijk!

“Bryan, bedankt dat je even de tijd hebt genomen. Is er nog iets dat je zou willen zeggen?”

Ik hoop ook dat er in de toekomst meer trainers hun diploma willen halen zodat we onze jeugd nog beter kunnen laten ontwikkelen!
Het instap niveau ligt laag, maar iedereen krijgt op zijn eigen niveau uiteindelijk de juiste aandacht en ze dagen je uiteindelijk ook uit om nieuwe dingen te gaan proberen!

Ik zou ook graag even van de gelegenheid gebruik willen maken om SVF en de staf van de JO14 en SVF 2 te bedanken voor hun medewerking en steun!

In het speciaal wil ik graag René Koedam en Gerard Pouw bedanken voor hun begeleiding tijdens het traject.