Bijscholing scheidsrechters SVF

09 Sep 2019 | Laatste Nieuws

Bijna jaarlijks worden de spelregels van het voetbal gewijzigd en het is dan altijd weer een gepuzzel wat er nou precies is gewijzigd en hoe dit weer toegepast moet worden. Zo ook dit jaar. Maar gelukkig hebben wij Peter van Dijen en Ad van de Korput die wilde onze scheidsrechters graag de nieuwe spelregels komen uitleggen.

Dinsdag 3 september heeft Peter aan de aanwezig scheidsrechters met een mooie presentatie de wijzigingen toegelicht zodat onze scheidsrechters ook komend seizoen hun wedstrijden weer kunnen fluiten met een gedegen kennis van de spelregels.

De meisjes en jongens van de MO17 en de JO17 gaan de wedstrijden fluiten van de JO8, JO9, JO10 en JO11. Hiervoor zijn ze woensdag 4 september op de hoogte gebracht van de spelregels voor deze leeftijdscategorieën. Ad van de Korput was dit jaar weer uitgenodigd om op zijn bijzondere wijze deze regels met hen door te nemen. De pas ingevoerde wijzigingen door de KNVB kregen extra aandacht. Een grote groep luisterde aandachtig naar Ad. Hij belichtte aan de hand van voorbeelden de theoretische kant van de spelregels. Deze kennis zullen zij tijdens wedstrijden in de praktijk moeten brengen. Op deze manier zijn de wedstrijden van de jongere jeugd weer voorzien van een goede begeleider.

Wim Terwint en Anton van den Bogaard