Bertus bedankt!!!

26 Jul 2022 | Laatste Nieuws

Op woensdag 29 Juni jl. was het zover. Na ruim 10 jaar namen wij als SVF afscheid van trainer Bertus van Wijk.

Bertus is ruim tien jaar onderdeel geweest van de selectie van SVF, hoofdzakelijk trainer van het 2e elftal waar hij jaar in jaar uit met enthousiasme, spirit en vooral veel humor onze jongens wekelijks wist te vermaken en te laten voetballen!!. Dan ben je wel een trainer met een groen wit hart!!

Dat kan je als club niet zomaar voorbij laten gaan.

Tijdens een samen georganiseerde afscheidswedstrijd met VVJ (het elftal dat wordt getraind door Bertus zoon Berry van Wijk), werd Bertus met een klein verzoek om zijn kleding van de afgelopen tien jaar in te komen leveren naar SVF gelokt. Niets vermoedend kwam Bertus de kantine inlopen en daar stonden zijn familie, vrienden, spelers, trainers en bestuursleden van de afgelopen jaren op hem te wachten.

Volledig overdonderd werd Bertus toegesproken met een aantal mooie historische momenten. Daarmee werd nogmaals duidelijk dat Bertus een zeer bijzondere, lieve en goede trainer is geweest voor SVF. Een echte clubman!!!!

Daarna direct over tot de orde van de dag want ook de laatste wedstrijd moest gewonnen worden tegen zoon Berry. Zoals we Bertus kennen maakte hij (samen met oud- trainer Ton Delfgou, die Bertus bij zijn aanstelling meenam naar SVF) klaar om te gaan voetballen. Met zijn altijd mooie uitspraak “jongens gewoon lekker gaan voetballen”

Het werd een fantastische avond. Met uiteindelijk een 2-1 overwinning voor het team van Bertus!

Een mooi waardig afscheid voor een man, trainer die wij nooit vergeten, altijd gesteund door zijn familie en altijd welkom blijft bij SVF.

Wij wensen jou heel veel goeds komende jaren en zoals de voorzitter zei blijf bij ons langskomen…. Bertus bedankt!!!!

Klik hier voor meer foto’s van onze fotograaf Wim Terwint