Benefietwedstrijd SVF VR1 – SVL VR1

24 May 2016 | Dames zondag, SVF VR1

Arbiter Johan Mocking fluit foutloos tijdens uitverkochte benefietwedstrijd SamenloopVoorHoop.

Zaterdag 21 mei was het dan zover, kampioen SVL uit Langbroek werd uitgedaagd door de stoere dames van SVF uit Cothen. Tijdens een foto shoot op neutraal terrein was de sfeer tussen beide aanvoerders, Maaike en Debbie, nog ontspannen, maar enkele weken later waren de zenuwen toch aardig opgelopen. Niet in de laatste plaats door een bijna uitverkochte tribune, waar een suppoost was ingezet om te controleren dat uitsluitend betalende bezoekers de VIP behandeling kregen.

Balsponsoren Freek Balk en Wesley Nagel kregen de inmiddels traditionele taart overhandigd, waarvan de opbrengst geschonken werd aan dit prachtige goede doel. Dank mannen!

Na een indrukwekkende opkomst van Johan en zijn 2 assistenten Mike de Gier en Dick Zumbrink, klonk er een luid applaus en stroomde ook de rest van de plekken om het veld vol. Hier stond iets historisch te gebeuren. Zoals een bekende SVF scheidsrechter mij ooit vertelde, bestaan ´vriendschappelijke´ wedstrijden niet. Iedereen gaat altijd tot het gaatje en dat maakt deze sport natuurlijk prachtig.

Na het fluitsignaal van speciaal ingevlogen arbiter Johan, ging het dan eindelijk los. SVF liet gelijk haar bedoelingen zien en was zeker niet onder de indruk van de kampioenstatus van de ´kippetjes´ uit Langbroek. De Cothense ´poesjes´ wilden snel zaken doen en kregen direct wat kansen. Het spelde golfde daarna wat op en neer, tot een vlijmscherpe counter van Charona. In 2e instantie kon zij de 1-0 aantekenen en een klein wonder leek te gaan gebeuren.

Het sfeer vak van de thuisclub ontplofte en was zeker 5 minuten niet meer stil te krijgen. Tot er naar later bleek, het geheime wapen van SVL werd onthuld; de corner. Zelden heb ik dit seizoen een ploeg gezien die zoveel gevaar uit deze spelhervatting liet uitgaan. Nog nauwelijks uitgejuicht, kreeg SVL het sfeervak muissstil 1-1.

Omdat vandaag bijna het voltallige elftal van SVF aanwezig was en er ook nog eens 3 nieuwe spelers voor het eerst mochten worden ingepast, moest er veel worden gewisseld, iedereen wilde immers deze memorabele wedstrijd zijn steentje bijdragen. Onze nieuwe parel Charuska, werd vervangen door Annet en Mariska door Manouk. Maar SVL was hier duidelijk niet gekomen om met lege handen weg te gaan en scoorde uit de volgende corner wederom 1-2. Vervolgens een zeer ongelukkige val van onze tijger Kaka die daarbij haar arm brak, een enorme domper en de ploeg was duidelijk aangeslagen.

Invaller Laura kende nogal wat speelsters uit Langbroek en zette de boel weer goed op de rails, ook de nog even snel uit haar werk vertrokken Romy kon invallen en laten zien, waarom spitsen bij haar bijna nooit in de wedstrijd komen. In de rust werd nog even afscheid genomen van onze jarenlange trainers Roland en Glenn, die we vanuit deze kant nogmaals willen danken voor het leggen van de basis van dit team dat elke week groeit.

Of het kwam door het feit dat onze dames ook nog 24 uur meeliepen met de Samenloop of wellicht al bezig waren met het kamperen in de tent in het weiland naast het voetbalveld, of door de klasse van SVL weet ik niet, maar ook de 1-3 stond al snel op het bord.

Na ook Angela en Loes, 2 nieuwste aanwinsten hun minuten te hebben laten maken, viel ook nog eens spits Melissa uit met een knieblessure. Maar zoals het thema van deze 24 uur aangeeft; opgeven is geen optie! Werden de mouwen nog eens opgestroopt voor een slotoffensief.

Het middenveld werd weer als vanouds verovert en er werden bijna geen kansen meer weggegeven. De snelle SVF spitsen, Charona, Charuska en Debbie, lieten zien waarom er volgend seizoen heel veel gescoord gaat worden uit ons geheime wapen, de counter. Een prachtig uitgespeelde aanval via eindstation Debbie naar Charuska zorgde dat de spanning volledig terug was 2-3. Wat een waar voor hun geld kregen de supporters. Nog een paar pogingen van SVF maar SVL speelde dit op routine prima uit en won deze eerste van wellicht een jaarlijks terugkerend spektakel en kreeg daarom ook de wedstrijd taart aangeboden.

Een uitermate sportieve en bewogen wedstrijd, met zoals gezegd een prima arbitraal trio. De opbrengst van de kaartverkoop (ruim 700 euro!) kon worden bijgeschreven bij het totale SamenloopVoorHoop bedrag en zo leverde ook de beide vrouwenteams hun bijdrage, waarvoor dank.

Het publiek was vandaag de grote winnaar, wij wensen SVL veel succes in de 4e klasse volgend jaar!

De SVF dames gaan proberen dit te evenaren volgend seizoen. Deze wedstrijd was een mooie afsluiting voor een prachtige reeks wedstrijden. Deze club vriendinnen hebben niet alleen tijdens het seizoen maar ook tijdens de 24 uur van de Samenloop laten zien hoe STOER het is om bij SVF te voetballen.

Dames dank voor een prachtig seizoen en jullie inzet voor de SamenloopVoorHoop, jullie zijn kanjers.

Hans de Ligt

Foto’s van de wedstrijd staan in dit album