Ben jij EHBO en/of BHV-er ? Help SVF dan mee !

10 Feb 2018 | Laatste Nieuws

Een hartveilig gevoel, ook bij SVF

Hoewel sporten leuk en gezond is overlijden er jaarlijks naar schatting 150-200 mensen tijdens of vlak na het sporten aan een hartstilstand.

De vraag die hierbij gesteld moet worden is:  zijn wij (SVF) voorbereid op het verlenen van eerste hulp bij een hartstilstand? Zijn er personen die kunnen reanimeren?

Tijdens de wedstrijd tussen SVF 1 en EDO 1 zijn we helaas geconfronteerd met een hartstilstand bij de keeper van EDO.
Gelukkig voor de speler (Reinier Kesselaar) is het goed afgelopen. Reinier is op het veld gereanimeerd door Tim Verkuijl en Ilo (trainer van EDO)
Inmiddels is Reinier thuis en gaat het stapje voor stapje beter met hem. We zijn blij voor de jongen dat het goed is afgelopen.
Wij spreken onze grote waardering uit voor het kortdate handelen van Tim en Ilo.
Daarnaast willen we alle hulpverleners (brandweer-, ambulance- en politiemedewerkers), spelers en toeschouwers bedanken.  Door hun snelle handelen is er een leven gered.

Eveneens is het van belang dat zoveel mogelijk mensen kunnen reanimeren en de AED bedienen tijdens activiteiten op het sportcomplex.
Dus denk hierbij aan trainingsavonden, wedstrijden, de jeugdweek maar ook onze kaartavond.
Het gewenste doel is dat er tijdens een activiteit minimaal één BHV/EHBO op het complex aanwezig zal zijn.

Hoe we dit willen organiseren zal de komende periode meer duidelijk worden.

Dit doet ons ook beseffen dat we nog meer dan in het verleden voorbereid moeten zijn als je zoiets overkomt. Onmiddellijk na het incident heeft het bestuur een stappenplan gemaakt. Ook hebben we een bijeenkomst met de selectiespelers en betrokkenen gehad om bij te praten en te evalueren. Hieruit kwam naar voren dat niet alle ouders, spelers en vrijwilligers met een BHV / EHBO diploma bij ons bekend zijn. Dit willen we graag in kaart brengen en daarvoor hebben  wij de medewerking van alle SVF-leden nodig.

Concreet is onze vraag: Ben je  in het bezit van een BHV / EHBO diploma laat het ons weten? Stuur een bericht aan: secretariaat@svfcothen.nl
Doe dit zo compleet mogelijk met de volgende antwoorden: Achternaam, Voornaam, Geboortedatum, Adres, Woonplaats, Telefoon, Email, BHV en of EHBO

Namens het bestuur willen we je alvast hartelijk danken voor je medewerking. Maar ook als je tips of suggesties hebt die ons kunnen helpen, zijn zeer welkom.

Het bestuur van SVF