Aurora JO11-1 – SVF JO11-2

06 Nov 2016 | JO11-2, Pupillen

De laatste twee wedstrijden hadden we helaas verloren. Tijdens de bespreking voor de wedstrijd gaven de leiders aan dat de belangrijkste les die we van deze verloren wedstrijden konden leren was dat we niet bang moeten zijn voor onze tegenstander. Ook al is je directe tegenstander fysiek een stuk groter, als wij als team blijven voetballen hoeven we voor geen enkele tegenstander in deze competitie bang te zijn. De opdracht voor de wedstrijd tegen Aurora was dat we weer lekker van achteruit moesten gaan voetballen. De laatste weken werd de bal te vaak door een lange uittrap van Duncan in het spel gebracht. Deze wedstrijd moesten we daar meer in gaan afwisselen.

We begonnen de wedstrijd (op een mooie vlakke grasmat) dan ook met veel positieve energie. Vanaf het beginsignaal werd er goed vrijgelopen, werd er goed van achteruit opgebouwd.
Stijn R.(aymaekers) en Daniel boden zich constant goed aan in de breedte en zodra zij de bal hadden zorgden de voorhoedespelers er direct voor dat “het straatje open was” oftewel dat ze aanspeelbaar waren. Binnen 5 minuten leverde dit dan ook de verdiende 0-1 op. Op aangeven van Mika tekende Koen voor het eerste doelpunt van de wedstrijd.

Inmiddels waren Stijn de G.(ier) en Thomas in het veld gekomen voor Koen en Sam. Stijn de G. liet direct zien dat hij over een heerlijke trap beschikt en schoot vanaf 15 meter prachtig de 0-2 binnen. Aurora herstelde zich enigszins en kwam een paar keer goed door. Gelukkig is daar iedere keer weer Duncan die als een tijger in het doel staat. Iedere keer als de tegenstander denkt “nu gaat die bal er in” haalt Duncan de bal met een katachtige reflex uit het doel. Prachtig om te zien! Net toen Aurora erin begon te geloven dat ze terug konden komen was het Thomas die de 0-3 binnen schoot. Een prima stand om te gaan rusten.

In de rust kregen we complimenten van de leiders. Dit was wat ze vooraf bedoelden met de tip dat we weer lekker moesten gaan voetballen. We kregen nog een paar kleine tips over hoe we in de verdediging beter konden gaan staan en dat we voorin niet te ver weg moesten staan zodat we nog makkelijker konden gaan voetballen.

De tweede helft gingen we wederom goed van start. Sam wilde met een bekeken steekpass een medespeler vrij voor het doel zetten, echter de bal ging zo onverwacht tussen de verdedigers van Aurora door dat ook de keeper deze bal niet op waarde wist te schatten met als gevolg dat de bal via de tweede paal binnen rolde, 0-4. De behendige spelers van Aurora werden door Lars, Stijn R., Daniel en de tweede helft Koen vakkundig aan banden gelegd. Ondertussen bleven de kansen voor ons maar komen. Stijn de G. had weinig geluk want zijn doelpogingen kwamen zowel op de paal als op de lat. Thomas kwam goed door vanaf links en met zijn rechterbeen schoot hij ook nog de 0-5 binnen. Helaas konden we niet voorkomen dat Aurora de “eer kon redden ” door de 1-5 te scoren. Tegen het einde van de wedstrijd zetten we nog een keer aan. Sam onderschepte de bal op de helft van de tegenstander, speelde zijn directe tegenstander uit en ging alleen op de keeper af. De keeper probeerde zijn doel te verkleinen en toen hij de bal van Sam zijn schoen af wilde plukken tikte Sam de bal net op tijd breed om de goed meegekomen Mika voor een leeg doel te zetten. Deze kans liet Mika zich niet ontnemen, 1-6. Hierna floot de, goed leidende scheidsrechter, voor het eindsignaal .

Een prima wedstrijd waarin we weer hebben laten zien dat wij als team met elkaar goed kunnen voetballen! Volgende week uit tegen Veenendaal. We hebben er nu al zin in!!

Sam en Edwin Odijk