Amsvorde JO8-1 – SVF JO8-2

13 Mar 2019 | Geen categorie, JO8-2

Carnaval voorbij en na drie weekendenrust eindelijk weer tijd om het veld in te gaan. Uit naar Amersfoort (Zoals al onze uitwedstrijden deze competitie……toeval?) Amsvorde deze keer dus voor ons aan de goede kans van Amersfoort. Acht uur vertrekken blijkt ook weer even wennen voor iedereen, maar na wat belletjes en twee keer tellen zijn we compleet en hebben alle spullen. Op naar Amersfoort.

Bij aankomst, staan twee dames van Amsvorde ons al op te wachten en worden we zeer gastvrij ontvangen, chapeau dat is ook wel eens anders. Met zijn achten snel omkleden (wat een kippenhok) en op naar het veld. De drie trainingsballen die we bij ons hebben worden zowat uit de zak gekeken, zo graag willen ze aan de slag. Als dat een voorbode is voor wat komen gaat…….. Na twee wedstrijden en 1 afgelasting hebben we nog niet echt een beeld van wat we nu exact in de 3e klasse moeten verwachten. Er is zeker meer weerstand maar na een onterecht gelijkspel met windkracht 79 tegen en een 20-2 overwinning op een verkeerd ingeschaald team is het nog even zoeken.  De scheids fluit voor de start. Terwijl SVF aftrap, loopt de coach nog druk schrijvend naar zijn plek…..dat levert meteen het eerste gemiste doelpunt op.

Tim gaat er vandoor op de voor hem bekende rechterkant, geeft voor op Dean en de 0-1 is een feit. Twee minuten later krijgt Tim de bal uit een gevecht op het middenveld waar Mees en Sem als overwinnaars uitkomen. Hij twijfelt niet, haalt uit en de 0-2 staat op het bord. In het eerste blok van tien minuten vallen verder nog eens drie goals allemaal gescoord door SVF, maar toch is de eerste tussenstand 1-4………..?? Dean scoort nog twee maal voor SVF beide keren na een mooie individuele actie. De derde goal is waarschijnlijk een van de mooiste van de middag een kopbal die al vallend stak in de bovenhoek gekopt wordt……enige minpuntje…….Bram passeert zijn eigen keeper Tom. Kan gebeuren en de jongens maken er onderling meteen grapjes over dus, snel naar de middenstap en knallen maar weer.

Met Mees op het doel voor Tom en Rens terug in de verdediging beginnen we aan ronde twee. De scherpte lijkt er echter een beetje af. Na goed doorzetten van Stijn heroveren we de bal en via Bram en Tim komt de bal bij Tom die het hoofd koel houdt en zijn nieuwe – flitsende – schoenen (de oude waren kwijt heb ik van horen zeggen) meteen inwijdt, 1-5. Aanvallend zijn we op dat moment ook al de hele partij sterker, maar verdedigend laten we de nodige steekjes vallen. Het liefst willen we allemaal aanvallen en in dat enthousiasme vergeten ze nog wel eens hun “eigen” positie. Amsvorde heeft dat ook in de gaten en hun coach wijzigt hun tactiek, twee man permanent ver naar voren en van veel verder schieten. En dat laatste heeft succes een afstandsschot ontsnapt even aan de aandacht van onze keeper en hobbelt over onze doellijn. Gelukkig is het SVF antwoord er snel. Vandaag Bram en Sem iets meer in een verdedigende rol, waardoor Rens wat meer naar voren kan en dat betaalt zich snel uit. Na een hakje van “hakjeskoning” Stijn, speelt Rens zijn mannetje uit gaat door over rechts, passed nauwkeurig op Dean, die beheerst afrondt. Vijf minuten later zijn de rollen precies omgekeerd alleen wordt hij dan niet afgerond. Tussendoor scoort Amsvorde met een mooi afstandsschot de 3-6. Mooi om te zien ook hoe iedereen verschillend de doelpunten telt.

Ze voelen wel aan dat Amsvorde sterker aan het worden is en de druk toeneemt, regelmatig wordt aan de coacht gevraagd wat de tussenstand is, waarbij hun eigen telling in de buurt van 3-4, 5-5, of 6-4 is, mooi hoe je kunt opgaan in een wedstrijd. De 3-7 zorgt voor wat verwarring, een strak schot, helemaal vrijstaand van een meter of 12, half hoog, rechts van de keeper, klasse goal? Maar verbazing alom bij SVF, want niemand van ons heeft dit schot afgevuurd maar het is een eigen doelpunt van Amsvorde. Tim is op dat moment aan het keepen en houdt ons in de wedstrijd met drie mooie reddingen in het derde kwart. Hij moet uiteindelijk nog 1 keer grabbelen, zou het dan toch?? Opdracht voor het vierde blok, kort op de bal en lekker zelf blijven voetballen. Stijn gaat in de goal. Vanuit de aftrap wordt Amsvorde opgejaagd en voor ze het weten komt er een schitterende aanval op hun af die woensdag bij Real Madrid – Ajax niet had misstaan. Een Mazraoui-achtige-ik-heb-de-bal-net-binnen-gehouden-actie van Bram, die de bal via Sem, meegeeft aan Rens, die op zijn beurt een pass over de hele breedte geeft naar Dean, die naar Tim, kort versnelling, schot en 4-8. Bij de aftrap die daar opvolgt wordt de bal meteen veroverd door Mees en Stijn, en voor Amsvorde het weet heeft Tim de 4-9 binnengeschoten. SVF blijft continu druk zetten en jaagt als groep, Amsvorde op/af, klasse jongens. Dat levert onder andere zo’n 17 corners op in vier minuten. Aan de traptechniek van de cornernemers lag het zeker niet maar gezien deze hoeveelheid corners moeten we hier maar eens wat meer tijd aan gaan besteden op de training. Na een afgekeurde goal van Dean levert deze druk toch nog twee SVF doelpunten op, Dean neemt wraak met een mooi schot en ook Bram pakt zijn doelpuntje mee, door naar een individuele actie raak te schieten. Het slotakkoord is echter voor Amsvorde wederom een schot wat onhoudbaar is voor Stijn, 5-11 eindstand en ondanks dat Carnaval voorbij is gaat de groene brigade in polonaise het veld over.