Amsterdamse clubs liggen SVF wel

06 Dec 2016 | Heren zondag, SVF 1

Zondag 03-12 en alweer richting het Amsterdamse. Hoewel: Geinburgia is eigenlijk een club vanuit het mooie plaatsje Driemond en eigenlijk ook gewoon een leuke dorpsclub met een mooi sportpark en vriendelijke mensen. De wedstrijd begon en al snel maakte S.V.F. duidelijk dat de nederlaag tegen ‘t Goy recht gezet diende te worden.

S.V.F. legde dan ook een uitstekende eerste helft op de kunstgrasmat. Niet dat er een paar spelers bovenuit staken, alle elf lieten blijken dat er vandaag tegen S.V.F. niets te halen viel. Al vrij snel opende Mick vd Bildt de score met een prima doelpunt, waar weliswaar de keeper er niet heel goed uit zag. Het goeie spel werd voortgezet en dat liet zich vooral zien in het snel vastzetten van de tegenstander en ook het opeisen van de zogenaamde “tweede ballen”. Kortom: het was best genieten langs de lijn en de reis naar Driemond dubbel en dwars waard.

Dit werd nogeens onderstreept met een bijzonder fraai tweede doelpunt. Een goeie pass op Niels, die vervolgens één van zijn  bekende voorzetten afleverde, waar Sören Verbeek alleen nog maar tegenaan hoefde te lopen. Een 0-2 ruststand was het gevolg, maar dat zegt uiteraard nog niet alles. Het goeie spel doorzetten in  de tweede helft was nu het devies. Dit lukte best aardig, hoewel de tweede helft duidelijk minder was dan de uitstekende eerste helft.

Juist daarom kwamen er ook mogelijkheden voor Geinburgia om de aansluiting te maken, echter Kevin Kroon stond zijn mannetje met een paar prima reddingen. Een doelpunt erbij maken was belangrijk, om zo deze wedstrijd over de streep te trekken. Dat had SVF goed begrepen en er volgde een fraaie actie van Regino Odijk, welke hij ook nog omzette in een doelpunt. 0-3 en wedstrijd gespeeld. Geinburgia scoorde nog wel de 1-3 middels een mooi “zondag” schot. De linksbuiten nam van circa 20 meter de bal op de slof en verdween met een boog onhoudbaar achter Kevin. Eigenlijk wel een verdient doelpunt van een best aardig team.

Belangrijkste dingen van deze dag:
Bijzondere leuke wedstrijd om te zien, prima en sportieve tegenstander, uitstekende scheidsrechter, leuke “Amsterdamse” club, drie punten mee naar Cothen, ’t Goy verloren van Kismet ?, maar aan het einde van de wedstrijd werd het wel drommels koud…….!

En dat alles hebben we in de kantine met een paar borrels maar weer even gevierd!

Met vriendelijke groet,

Kees Mocking