Aanvullende coronamaatregelen SVF

28 Nov 2021 | Laatste Nieuws

Hallo leiders, trainersN.a.v. de persconferentie van gisteren hebben we vandaag overleg gehad met Erwin Rieff, voorzitter SVF. In dit gesprek hebben we stilgestaan bij de consequenties van de maatregelen voor SVF.

1. Na 17.00 uur moet het sportpark gesloten zijn. Dit betekent voor ons concreet dat alle trainingen doordeweeks niet meer doorgaan. Aangezien de reden van deze maatregel is om contacten te beperken, hebben we besloten dat de trainingen op de woensdagmiddag ook geen doorgang vinden. Vandaag hoorden we al initiatieven om op de woensdagmiddag gezamenlijke jeugdtrainingen te organiseren. Om dezelfde bovengenoemde reden, hebben we besloten dit niet verder op te pakken. Concreet betekent dit dat er vanaf maandag geen trainingen meer zijn, met uitzondering van aanstaande woensdag ivm de sinterklaasviering die vóór 17.00 uur afgerond zal zijn.

2. We gaan er van uit dat de KNVB in de aankomende dagen een beslissing zal nemen over het voortzetten van de competitie.Als de wedstrijden aankomende paar weken doorgang vinden, zullen de kleedkamers niet gebruikt kunnen worden en dit zal ook gelden voor de kantine. Reden hiervoor is dat voor locaties waar het CTB, het corona toegangsbewijs, nodig is, ook de anderhalve meter-regel én het mondkapje verplicht zijn. Dit houdt in dat zowel in de kleedkamer als in de kantine anderhalve meter afstand gehouden moet worden en het mondkapje op moet. Dit vinden  wij een onwerkbare situatie waarbij veel controlenodig zal zijn. Een aantal tafels en stoelen zal moeten worden weggehaald, er moeten verplichte looprichtingen worden vastgesteld én zichtbaar worden gemaakt, er mag maar een beperkt aantal mensen in de kantine aanwezig zijn, gezien het aantal vierkante meters, vaste zitplaatsen zijn verplicht enz. Om dit alles te kunnen realiseren, zouden we een onevenredig grote druk op de toch al drukke vrijwilligers leggen.

Als de wedstrijden door de KNVB gecanceld worden, zal het sportpark vanaf dan gesloten worden t/m de winterstop. Dit houdt dan concreet in dat er door niemand meer gevoetbald gaat worden, ook niet door de krasse knarren op de zondagochtend.Mocht de KNVB de komende dagen met adviezen komen die een ander licht werpen op het bovenstaande, dan zullen we deze uiteraard voor de situatie bij SVF beoordelen. Indien dit leidt tot een aanpassing van het huidige beleid, zullen we jullie z.s.m. informeren.Uiteraard hopen we dat deze maatregelen snel overbodig zullen worden en dat we weer kunnen sporten en genieten van het voetbal bij SVF, maar voor nu is het niet anders helaas.Namens het bestuur hopen we op jullie begrip en medewerking en vragen jullie dit bericht door te zetten naar de teams waar jullie betrokken bij zijn. Uiteraard zal het een en ander ook gecommuniceerd worden via Facebook en de website.Bij vragen, tips en/of opmerkingen kunnen jullie ons bereiken op het e-mailadres: corona@svfcothen.nl.Namens het bestuur,Petra van Echtelt en Jeroen van Schaik