Aanval op vierde plaats afgeslagen

01 May 2017 | Dames zondag, SVF VR1

Een pittige uitwedstrijd tegen het geroutineerde Hercules stond zondagochtend om 11.00 uur  al op het programma.  Bij verlies zouden zij gelijk komen met ons, met voor hen nog 2 en voor ons nog 1 wedstrijd op het programma. Winst zou natuurlijk ideaal zijn, want ook Achterveld klopt nog op de deur!

Helaas een dramatisch ‘hockey’ kunstgrasveld, ongelofelijk dat daar op gevoetbald mag worden. De eerste 15 minuten waren we, met een flinke tegenwind, aan het zoeken. Naarmate de wedstrijd vorderde zou blijken dat we hier zeker niet zouden gaan verliezen. Een paar prima combinaties en een ontketende Charona zorgen er voor dat we het heft snel in eigen hand hadden. De spits van Hercules wat het grootste gevaar maar deze geroutineerde dame, werd vakkundig verdedigd door Romy.

Een opvallend feit dit seizoen is toch die achterhoede van SVF dames, op kampioen Soest na, zijn we de minst gepasseerde verdediging, met slechts 22 doelpunten tegen in 21 wedstrijden. Waarbij aangetekend dat Soest zelfs nog 2 wedstrijden minder heeft gespeeld dan ons. Wederom een compliment aan Patricia en personal trainer Roy!  Die voor de 10e keer deze competitie de 0 veilig zou stellen. In de eerste helft nog een fabuleuze redding die over de lat werd getikt!  Op slag van rust mochten we het even met 10 dames doen, omdat Suus en de scheidsrechter het niet helemaal eens konden worden met elkaar 😉

In de tweede helft gebeurde er nog het nodige, waarbij we de bovenliggende partij waren. Afstandsschoten van Simone en Mariska (op de lat) en 2 afgekeurde doelpunten wegens vermeend buitenspel, waarvan dat er zeker een niet was. De scheidsrechter floot verder prima en zweefde bijna over het veld als een hinde, prachtig om te zien.

Helaas liep de wedstrijd toch af in mineur, op de keiharde ondergrond verdraaide Marinde haar knie  en niet veel later moest ook Romy geblesseerd het veld verlaten. Hopen dat het meevalt meiden. Met een 0-0 eindstand hebben we de punten verdeeld.

Vandaag kwamen er meerdere dames in aanmerking voor de ‘Best-Ellen’ award, maar deze keer gaat hij naar een speelster die al een tijdje langs de kant staat vanwege een blessure. Best-Ellen van deze week is Sharuska. Natuurlijk vanwege haar support, maar vooral voor al het werk dat zij momenteel achter de schermen doet met het oog op het volgende seizoen. Zij is de linking pin naar het bestuur, de dames en mijzelf en een collega vereniging waarmee wij een structurele samenwerking verkennen voor het volgende jaar, samen met de KNVB. Hiervan horen jullie snel meer. Sharuska proficiat.

We hopen dat we iedereen volgende week zien bij de laatste competitie wedstrijd tegen nummer 2 Hoogland. We verdedigen dan onze 4e plaats en hopen dan natuurlijk nog wat moois te laten zien op deze legendarische Zondag voor SVF (heren1 en 2).  Ook wordt dan de winnaar van de Best-Ellen van dit seizoen bekend gemaakt en ontvangt een mooie bokaal en leuke prijs namens ’t Oude Raedthuys. Komt allen!

Hans de Ligt