SVF J08-2 tegen Candia JO8

04 Nov 2017 | Pupillen, SVF JO08-2

Om 8:45 treden we aan. We heten Jaiden welkom bij ons team en zijn eerste thuiswedstrijd. En zo waar hebben we een officiële scheidsrechter. De rematch van de bekerwedstrijd, de perfecte krachtmeting, hoe hard zijn ze vooruit gegaan.

We starten de wedstrijd met veel druk en door een goede actie van Freek veroveren we de bal en die komt bij Tim en van afstand schiet Beckenbauer de 1-0 in. De keeper heeft het nakijken. Dit beloofd veel goeds zo op de vroege morgen. Ook deze wedstrijd staat de verdediging goed, Jaiden staat goed zijn mannetje in zijn eerste match. Candia komt voor de goal. Een goede redding van Tygo voorkomt de gelijkmaker. Na een goede periode van verdedigen en balbezit valt helaas de 1-1. Na de aftrap heus Tikkietakkie voetbal van SVF, mooi driehoekje tussen Tim, Tom en Bente.

Ondanks het mooie spel verovert Candia de bal en 1-2 voor Candia door een schot van af de zijkant. Goede aanval van Tom, hij dolt 4 man, maar helaas geen doelpunt. In de break komt Candia door en schieten hoog in en scoort de 1-3. Goede tweede helft van de eerste helft.

Tweede helft komt de bal helaas direct bij Candia die hem snoeihard inschiet 1-4. Een goede intrap van Bente komt bij Tim die passt de bal door op Tom. Wat een samenspel. Tom komt vrij voor de goal, keeper pareert de inzet, de afvallende bal komt voor de voeten van Freek, helaas weer geen goal. SVF creëert kansen zat. Vigo en Lars zetten goed druk, hier door kan de bal niet bij een mede speler van Candia komen. Ondanks goed verdedigend werk van Jaiden komt Candia voor de goal en schiet hoog onhoudbaar in. 1-5. Overtreding op Freek, maar ook de profi scheids fluit niet.

De tweede helft van de tweede helft komt Candia gelijk voor de goal en 1-6. Weer komt de tegenstander voor de goal, Tygo komt goed uit, maar weet de bal niet te pareren 1-7. Dan een discutabel doelpunt. Na een intrap rolt de bal het goal in, de scheids beweert dat ie werd aan geraakt. Dus 1-8. Goede onderschepping van Vigo en top schot. Helaas in eigen goal. 1-9. Na de aftrap komt de bal bij Tom en schiet de bal voor de goal, deze komt voor de voeten van Freek en deze weet net geen goal te maken. Eindstand 1-9.

Zoals bij iedere wedstrijd zijn we bij de penalty’s, ⚽⚽, weer de bovenliggende partij. Weer een top wedstrijd gezien. Als we meer naar voren gaan ballen, dan komen de punten vanzelf.

De results van de rematch:
2 doelpunten minder tegen.
1 keer meer gescoord.
Dus 3x verbetering

Volgende week staat de volgende krachtmeting op het programma. Dan mogen we om 8:30 uur aantreden tegen Delta Sport uit Houten.

Patrick Terschegget