Verslag SVF JO10-2 – DOVO JO10-6

11 Mar 2020 | JO10-2

Zo, de voorjaarsvakantie zit er op, de carnavalsspullen zijn weer opgeborgen en de winterse harde winden vervlogen… Na een aantal natte trainingen hebben we de regen ook wel weer ‘even gehad’. Laten we uitkijken naar een zonnige laatste fase van de competitie. Zaterdag 7 maart leek het er al aardig op. Een prachtige blauwe lucht, een zonnetje en een gretige groep kids die weer wilden voetballen. Oh ja, en niet te vergeten de trouwe almaar groeiende supportersschare.

We waren op Stefan na compleet, maar de strijdlust was wel even groot. Ook DOVO (nog niet eerder als tegenstander gehad) was met zin afgereisd naar Cothen, om een lekker potje te komen voetballen. We beginnen de wedstrijd keurig op tijd. En de bedoelingen van beide ploegen zijn duidelijk: alles of niets. Er wordt vanaf de aftrap door beide kanten hard gewerkt en de kansen zijn over en weer. De keepers hebben in de eerste helft de hoofdrollen. Diverse mooie én noodzakelijke reddingen vinden plaats. Maar er was nog iets. De mannen van DOVO hadden vooraf aan de wedstrijd aan onze bikkels kleine sneertjes uitgedeeld dat er wel even zou worden gewonnen en dat ze onze 3 ‘meisjes’ ook wel even zouden overrompelen.
Nou, dat werd wel even genoemd door onze bikkels bij de eerste pauze en het rustmoment. Als trainer geniet je hiervan, want een betere ‘rode lap’ kun je niet bedenken. Af en toe hoorde je ook de spelers (jongens) van DOVO naar elkaar roepen dat zij zich niet moesten laten aftroeven door een paar meiden HAHAHAHA. Tot de rust golft het spel op en neer en is de spanning groot. Jayden en Lucy hadden de openingsgoal op de schoen, maar wonder boven wonder blijft de bal steeds vóór de lijn. Ruststand 0-0.

Je voelt aan alles dat wie er scoort de wedstrijd wel eens over de streep zou kunnen trekken. In ieder geval gaat bij SVF een tandje erbij; onze meiden gaan als een kleine orkaan tekeer en de jongens gaan kans op kans stapelen. Het is Lars die de openingsgoal op de pantoffel heeft 1-0! Het publiek en de spelers vieren deze mooie goal. Het is nu ook gedaan met DOVO, toch? Nou nee, ook zij krijgen nog goede kansen, maar door reddingen van onze topkeeper Tygo blijft de goal schoon. De jongens en de meiden zetten door en komen ook tot grote kansen en mogelijkheden. Na een inmiddels beruchte rush van Teun wordt de 2-0 aangetekend. In het slotoffensief komt kans op kans en in de laatste momenten van de wedstrijd scoort Joep terecht de 3-0!!! Dit was wederom een topwedstrijd van onze kanjers. De inzet is groots en het voetbal wordt met de week mooier. Zaterdag 14 maart spelen we om 10:00 uur thuis tegen Vriendenschaar. Tot dan!

⚽