7-klapper voor SVF Dames

06 Mar 2017 | Dames zondag, SVF VR1

Kampong Dames 1 – SVF Dames 1

Vandaag de eerste uitwedstrijd van drie achtereenvolgende wedstrijden die we op vreemde bodem spelen tegen de laag geklasseerde ploegen uit onze poule. Maar van onderschatting kon vandaag geen sprake zijn, thuis speelden we begin van het seizoen 0-0 tegen deze tegenstander. Hier waren we destijds goed ‘ziek’ van, de tegenstander vierde hun eerste punt dan ook als een overwinning.

Met wederom een volle bank (6 wissels) konden we vandaag alles uit de kast halen. Loes haakte nog wel geblesseerd af, dus paste het aantal speelsters precies op het wedstrijd formulier. Een zeer sportieve tegenstander, die duidelijk aan hun eerste jaar als team bezig waren. Net als de ruim gewonnen wedstrijd tegen MSV, konden we het ons vandaag ook weer veroorloven om met slechts 3 verdedigers op lijn te spelen. Ontdekking van het seizoen, Melissa als laatste man, moest in het begin toch even een paar keer aan de bak, maar gooit er net zo makkelijk een sliding uit op kunstgras als op een echt veld. Prima bijgestaan door Simone op rechts en links debutant Emmeke.

De wind dwars over het veld maakte het een rommelige start, maar al snel waren de verhoudingen duidelijk, het wachten was op het eerste SVF doelpunt. Prachtig om te zien dat een afgelopen week geoefende actie de basis was voor doelpunt nummer 1; Debbie op weg naar de achterlijn, terugleggen voor de goal en Amy kon de bal prima intikken. 0-1! Daarna ging het snel, door doelpunten van uitblinker Debbie zelf en Annick en konden we bij een 3-0 stand onze vijfvoudige !! wissel toepassen.

Thuis tegen Kampong wisselden we nog doorlopend en konden we slecht in ons spel komen, voortschrijdend inzicht leert dat 2x een wissel van de helft van het team gewoon beter uitwerkt, helemaal nu we weten op welke (2) plekken speelsters het beste tot hun recht komen. Niets is meer frustrerend als je na een half uur met 3-0 achterstaat en een heel blik spelers het veld op komt, lijkt mij.

In de rust weinig opmerkingen, behalve dat we verder door moesten schuiven en vooruit verdedigen, maximaal risico, maar met een meevoetballende keeper (Patrica Onana 😉 kan dit prima. Na een mooie combinatie na rust, gaf Marinde de eer aan Debbie, die haar 2e doelpunt kon aantekenen. Een uitstekend genomen corner op het hoofd van Angela zorgde voor de 0-5, waarna de volgende ‘shift’ weer het veld in kon.

Romy kon ongeveer vanaf het middenveld een hoge bal met stuit over de keeper heen schieten 0-6 en als uitsmijter de 2e goal van Annick een poeier op de goal, waarbij de keeper verkeerd terechtkwam en geblesseerd het veld af moest. Met nog een kleine 10 minuten te gaan, besloot de scheidsrechter Kampong uit haar lijden te verlossen en wij vonden het eigenlijk ook wel prima zo.

Inmiddels opgeschoven naar een gedeelde 3e plaats, hoewel we wel meer wedstrijden hebben gespeeld. Een uitstekend doelsaldo van 40 doelpunten voor en slechts 15 tegen. Er komt zelfs een echte topscoorders top 3 in zicht, aangevoerd door superspits Marinde met 8 doelpunten, Annick als runner up 7 doelpunten en Debbie en Sharuska beiden met 5 doelpunten. Maar als newbee Amy haar gemiddelde van 1 doelpunt per wedstrijd vasthoudt moet daar ook serieus rekening mee gehouden worden.

Zondag staat KVVA op het programma ook weer uit, de thuiswedstrijd wonnen we met maar liefst 8-0, maar ook hier geen onderschatting natuurlijk, al was het maar omdat we om half 11 moeten spelen….

‘Best-Ellen’ trofee van deze week gaat naar …. Debbie! 2 doelpunten en 2 assists.