4e editie van SVF DOET!!! Op zaterdag 4-7-20

08 Jul 2020 | Laatste Nieuws

Afgelopen zaterdag 4 juli 2020 was alweer de 4e editie van SVF DOET! De jaarlijkse klusdag waarbij we het hele sportpark zomer klaar maken.

Op woensdagavond waren Wim, Harry, Ries en Jan-Willem als groepshoofd  al bij elkaar gekomen om de planning van de klusdag door te nemen en verder de puntjes op de i te zetten. En vervolgens was het af tellen naar zaterdagochtend 8:00 uur.

Zaterdagochtend om 7:30 uur was Yvette al aanwezig om koffie en thee klaar te zetten voor de vrijwilligers en die hadden er zin in want om kwart voor acht kwamen er al diverse vrijwilligers op de koffie af zodat het al vroeg gezellig was. De hoogwerker werd dit jaar ook alweer vroeg afgeleverd door Jeroen Schoonderwoerd  van HSH zodat we de hoge boeiboorden van ons clubgebouw konden afnemen. Tussen 8:00 en 8:30 uur werden de vele vrijwilligers door Jan-Willem ingedeeld in  verschillende groepen zodat iedereen wist wat hij mocht gaan doen vandaag. De schoonmaaksters onder leiding van Wendy Zumbrink begonnen zelfs al om 8:15 uur met het schoonmaken van de kantine zodat ze met de middag al naar huis konden omdat alles schoon was. Zo ging de groep van Rob Mocking, Cor, Eric en Jeroen aan de slag met het verwijderen van onkruid in de vlinder- en bijentuin waarbij er aan het einde van de dag een kleine 4,0 m3 onkruid was verzameld. Henk van Leeuwen ging volop aan de slag met de timmermansklussen en Ries pakte net als voorgaande jaren het schilderwerk op. Het team van Harry, Ruud, Martin en Xander maakten alle kleedkamers en bergingen schoon en zorgden ervoor dat ze weer netjes waren. De natte ploeg van Erwin, Robert, Rene ging aan de slag met de tribune en de reclameborden. De ploeg van Jan-Willem, Rob, Stan, Bas, Arthur, Dustin en Lucas ging aan de slag met het afnemen van de boeiboorden en het zemen van de hoge ramen. De leuke actiefoto’s werden ook dit jaar weer gemaakt door Wim Terwint en de catering tijdens de verschillende pauzes werd gedaan door Yvette en Esther. Nadat we tussen de middag met z’n allen hadden gegeten ging zelfs een groot deel van onze eerste team selectie aan de slag met de boeiboorden en de reclameborden zodat we nog sneller klaar waren dan gepland. Uiteindelijk konden we om ca 14:15 uur al gaan bijpraten en wat drinken omdat alles al opgeruimd was.

Wat is het toch mooi dat we met in totaal circa 45 vrijwilligers van jong tot oud dit hebben kunnen doen in een gezellige ongedwongen sfeer!

Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor zijn inzet tijdens SVF DOET! en tijdens de voorbereiding hiervan. Jullie zijn kanjers!!

Jan-Willem van Rooijen