4 tegen 4 toernooi voor 6 en 7-jarigen.

14 Mar 2022 | Pupillen

Nadat er tijdens de corona break ook door de mini’s geen toernooien werden gespeeld, konden we op zaterdag 5 maart eindelijk weer genieten van onze kleinste talenten. Tussen 09:00 en 10:00 uur werden er door 12 teams, waaronder 2 SVF teams, uit de regio 4 tegen 4 wedstrijden gespeeld. Prachtig om te zien dat met zoveel plezier door deze spelertjes gevoetbald wordt.

Team SVF 1 bestaande uit Sep, Stef, Ties, Lewis en Thijs moest er door het koude weer even ‘inkomen’. Eenmaal warm begon de machine te lopen. Stef was het slot op de deur en Sep maakte in de 1e wedstrijd het enige doelpunt waardoor er met 1-0 werd gewonnen van SVL. De tweede wedstrijd tegen CDW was zeer spannend, een gelijk opgaande wedstrijd. Iedereen deed goed zijn best. Stef, Ties, Thijs, Lewis en Sep gingen vol overgave de strijd aan en gaven geen kansen weg. Aan de andere kant zorgde Sep met het enige doelpunt van de wedstrijd zodat de derby met 1-0 werd gewonnen. De 3e en laatste wedstrijd tegen Aurora was iedereen helemaal los en de doelpunten van Ties, Lewis en Sep waren niet op 1 hand meer te tellen. 7 keer mocht SVF juichen en de tegenstander scoorde ook 1 keer. Eindstand 7-1 voor SVF.

De eerste wedstrijd van team 2 werd gespeeld tegen Vreeswijk. Het werd al snel duidelijk dat ze zelf de regels wel wisten en er was geen enkele discussie bij het uitnemen van de bal als deze over de zijlijn ging. Vol overgave en enthousiasme lieten ze het beste van zichzelf zien. De wedstrijd werd helaas verloren doormiddel van een eigen doelpunt, maar niemand was daarmee bezig. Iedereen had lekker gevoetbald en ze gingen gelijk door naar de 2e wedstrijd. Die speelden ze tegen CDW. Wat in de eerste wedstrijd nog wat onwennig was, liep nu als een trein. Er werd overgespeeld, vrij gelopen, goed verdedigd, er werden schitterende acties gemaakt en daarbij ook nog mooie doelpunten gescoord. Dit bleef ook niet onopgemerkt langs de lijn, er werd positief aangemoedigd en vooral ook volop genoten door de supporters. De zon scheen heerlijk dus wat wil je dan nog meer……oké winnen van CDW en ook dat lukte. Er was geen tijd om dit uitgebreid te vieren, want de volgende wedstrijd stond alweer op het programma. De 3e wedstrijd speelden ze tegen Odijk. Ook nu lieten de toppertjes van SVF zien dat ze alles op alles zetten om de supporters te laten genieten. Er werd met veel plezier gevoetbald en er werd gelijk gespeeld.

Het was een ochtend waar alles in zat. Onwijs veel enthousiaste kinderen en begeleiders. Een gezellig sfeer zoals dat gewoon hoort bij (jeugd)voetbal. Er werden over en weer veel complimenten geven en daar wordt toch iedereen blij van. Kortom een geslaagd toernooi.
Alle kleine voetbal -TOPPERS bedankt voor een mooie zaterdagochtend. En ook de ouders, supporters en de andere verenigingen voor de positieve gezellig sfeer.
Voordat alle spelers naar huis toe gingen kon er in de kantine worden genoten van een lekker glaasje limonade en een zakje chips. Het was weer goed geregeld!

26 maart hopelijk weer lekker genieten van deze toppers in Schalkwijk.