27 januari 2024 ‘T goy 3 – SVF 3

27 Jan 2024 | Laatste Nieuws

We moesten vandaag richting het Goy.

Onze trainer/keeper vertelde vooraf dit is een wedstrijd om aan te haken of ‘t Goy haakt bij ons aan. Als we willen mee spelen voor de bovenste plaatsen moet er gewonnen worden.

Het begin was voor SVF met een paar goeie kansen die niet verzilverd werden door de voorhoede van SVF. Voor de rest van de wedstrijd ging het spel redelijk op en neer.

Richting het einde van de wedstrijd gaf Dennis een steekbal richting marco die nog net aangeraakt werd door de verdediger van ‘t Goy waardoor de bal tussen Marco en de keeper viel waarvan Marco kon profiteren en helaas de keeper hierdoor geblesseerd van het veld moest.

We wensen de keeper van ‘t Goy sterkte en hopen dat de blessure mee valt.

We gingen de rust in met een 0-2
voor sprong net voor rust scoorde Sjoerd die erin was gekomen. Dit was een goeie actie van Sjoerd waardoor we met een goeie voorsprong de rust in gingen.

We hadden een lekker lange rust waardoor we niet al te scherp aan de 2e helft begonnen. Met een vrije trap voor ‘t Goy kopte Wesley de bal mooi voor de aanvalster van ‘t Goy en die schoot de 1-2 binnen.

De focus moest er weer op bij SVF want er moet gewonnen worden. SVF voetbalde een sterke 2e helft. In de kluts voorin met een balletje kwam de bal bij Dennis en uit de draai in de verre hoek schoot hij de 1-3 binnen. Dit was een belangrijk doelpunt want daardoor was het overwicht er weer meer aan de kant van SVF.

‘t Goy kwam er soms nog gevaarlijk uit waardoor Roy een gele kaart moest pakken en er 10 minuten uit moest. Hierdoor kon ‘t Goy druk op SVF houden maar ze konden helaas voor hun hier niet uit profiteren.

Na de 10 minuten kwam Roy er weer in en begonnen wij weer te voetballen. Met een steek bal van Rob naar Dennis konden we de 1-4 maken en was de wedstrijd wel gespeeld.

In de laatste minuten maakte Wesley nog een goede actie die naar Rob werd gespeeld en die door de verdediger onderuit werd gehaald.

Penalty voor SVF. Onze Bart mocht de penalty maken en die schoot hem netjes links in de hoek. De keeper zat er nog goed bij maar de penalty zat en dat is wat telt 1-5.

Na de penalty floot de scheidsrechter af voor de wedstrijd en konden we gaan douchen.