22 april 2023 SVF 2 – DOVO 5

23 Apr 2023 | Laatste Nieuws

Afgelopen week hebben we de wedstrijd tegen Veenendaal 4 verloren, ondanks dat hebben we enorm gelachen (zie ook het wedstrijdverslag van vorige week, is het lezen waard). Toch kwamen we dinsdag op de training bij elkaar met een kleine kater. Je wil immers toch voor de winst gaan in wedstrijden en als je blijft verliezen is de lol er ook snel vanaf. Met die gedachte in het achterhoofd begonnen we deze week met trainen, met als hoogtepunt de donderdagavond training van gasttrainer Bryan Pouw. Specifiek hebben we getraind op de omschakeling en nadenken/handelen met voetballen in de korte ruimte.

Deze zaterdag kwam DOVO 5 (beter dan DOVO 4, ook deze week weer welkom in de 5e klasse) op bezoek bij SVF 2. DOVO 5 staat 3e in de huidige competitie en bij winst zeker niet uitgesloten van een kampioenschap. Bij de warming-up van SVF 2 deze week was het meteen duidelijk: vandaag zijn we er niet om de punten zomaar weg te geven.

Bij de start van de wedstrijd was het voor SVF zoeken hoe te verdedigen tegen het goed voetballende DOVO. DOVO maakt gebruik van de opkomende back om een overtal situatie in de aanval te creëren en heeft een aantal spelers die veel kilometers kunnen maken in een wedstrijd. Als SVF wil je voorkomen 1-op-1 achterin te verdedigen. Zo spraken we af niet te veel in de mandekking te blijven maar vooral je eigen zone te houden en elkaar goed te coachen bij het overnemen van elkaars man. Ondanks dat DOVO de eerste helft de balbezittende partij was hebben ze slechts één goede kans gehad door het goede verdedigen van SVF. Dit schot werd met een katachtige reactie van onze keeper Ewout uit de bovenhoek geplukt. Helaas trof Tiemen het niet deze week met 2 keer een krampaanval in de eerste helft. Ondanks de 4 liter water die hij gedronken had was het einde wedstrijd voor hem. Met 0-0 was het tijd voor een pauze en gingen we de rust in.

In de rust geeft Remco aan dat DOVO enkel gebruik maakt van een aantal spelers in de opbouw. De nummer 22 op het middenveld zoekt continu de nummer 8 en als we die goed blijven verdedigen geven we onszelf ook ruimte om de aanval op te gaan zoeken. Zo gezegd zo gedaan en in de tweede helft begonnen we vooruit te voetballen. Het was moeilijk voor SVF om echt kansen te creëren, toch deed Sylvano een poging door een goede actie op de rechterflank en de bal goed laag voor te geven. Hoewel Ralph helemaal vrij stond viel de bal net achter hem en eindigde het niet in een schot. Al de hele wedstrijd was bij SVF de wil om te winnen aanwezig en hebben we hard gewerkt voor een geluksmomentje voor het doel van DOVO. In de tweede helft was SVF ook echt de balbezittende partij en voetbalden we meer op de helft van DOVO. Dat geluksmomentje kwam helaas niet, zo is er ruimte voor verbetering en kunnen we weer ergens op trainen van de week. Eindstand: SVF 0-0 DOVO, met Man Of The Match Sylvano geprezen om het harde werk dat hij heeft geleverd deze week.

Een absoluut terechte eindstand 0-0 voor SVF reden om ook de 3e helft leven in te blazen. Bij de uitwedstrijd tegen DOVO5 ontving SVF een krat bier na de wedstrijd. Wie baal kaatst kan hem terugverwachten en zo hadden ook wij vandaag een krat bier voor DOVO 5. Mijn broertje (voetballend bij CDW 5 in onze competitie) en ik zijn het er over eens dat DOVO 5 het leukste team uit de competitie is om tegen te voetballen. Mede omdat ze ook blijven hangen in de kantine van de tegenstander (heren, bedankt voor de gezelligheid). Net voor ze verdwenen ontving in een onderonsje onze coach c.q. speler c.q. reservekeeper Remco nog een kaartje van de hoofdsponsor van DOVO met de vraag of we nog een bord vrij hadden bij SVF. De reden? ‘SVF is gewoon een mooie club’. Iets waar we trots op mogen zijn dus!

Met sportiviteit en gezelligheid alom is dit wat mij betreft amateurvoetbal op zijn best. Toeschouwers bedankt (wordt enorm gewaardeerd) en tot volgende week bij onze thuiswedstrijd tegen koploper Roda ’46!

Met sportieve groet,

Jesse de Kruijf

Hieronder nog wat foto’s en filmpjes van Tiemen die kramp heeft, de training van Gasttrainer Bryan Pouw en het interview met Man Of The Match Sylvano!