2-0 voorsprong, toch geen drie punten

18 Apr 2016 | Heren zondag, SVF 1

Voorafgaand aan deze wedstrijd werd één minuut stilte in achtgenomen wegens het overleden van Frits Pouw. Frits jarenlang een trouwe medewerker in de kantine en samen met anderen  maandelijks ons clubblad, de Loeier. rondbracht.

De wedstrijd tegen Zwaluwen Utrecht zou misschien de mogelijkheid bieden om voor een verrassing te zorgen. Zwaluwen kon geen kampioen meer worden en had inmiddels een periode te pakken.

De 1e helft een strijd met kansen over en weer. Er werd door SVF weer agressief gespeeld en het vertoonde spel was zeker het aanzien waard. Doelpunten bleven echter uit waardoor wij gingen rusten met een stand van 0-0.

De 2e helft speelde SVF richting de kantine. De richting die, indien mogelijk, door SVF altijd gekozen wordt. Hard werken, het handelsmerk van SVF, was nog steeds aan de orde. Na tien minuten spelen kwam SVF eindelijk op voorsprong door een doelpunt van Scören Verbeek en dit was al heel lang geleden. Nog rooskleuriger werd de stand, toen Mick van de Bildt deze voorsprong wist te vergroten naar 2-0. Ongekende weelde. Er moest nog wel twintig minuten gespeeld worden. Dat, wat we al zo vaak gezien hebben, kwam ook nu weer tot uitdrukking.

SVF stelde de tegenstander heel makkelijk in de gelegenheid om tegen te scoren (2-1) en dat was gelijk het sein dat SVF onrustig werd.  Zwaluwen Utrecht had dit ook in de gaten. Zette er een tandje bij en liet zien waarom zij op de 2e plaats staan. De 2-2- viel al heel gauw. Vooraf waren wij natuurlijk al blij geweest met één puntje, maar gevreesd werd voor het ergste. Teleurstelling alom toen Zwaluwen ook nog een derde treffer wist te maken  (2-3).  Onbegrijpelijk een 2-0 voorsprong en dan nog een nederlaag lijden.

Aan de stand op de ranglijst is nog weinig verandering gekomen, doordat Odijk verloor van ’t Goy. Kijkend naar de komende wedstrijden zullen wij zelf toch een keer een paar punten moeten pakken.

a.s. Zondag 24 april zijn we vrij. Deze inhaalzondag wordt de voor ons ook belangrijke wedstrijd gespeeld de Dreef tegen ’t Goy. Zondag 1 mei spelen wij zelf uit tegen Vreeswijk. Hopelijk kunnen jullie zelf een keer juichen. Wij, supporters juichen dan met jullie mee.

Foto’s van deze wedstrijd staan in het album.