Verslag SVF JO9-2 – Bunnik ‘73 JO9-3

30 Sep 2019 | JO09-2

Vandaag spelen we een thuiswedstrijd tegen het altijd lastige Bunnik.
Er is veel jong talent op de velden te zien deze ochtend, want er spelen 4 jeugdteams tegelijkertijd! Na de warming up gaan we vanaf 10.00 uur van start. Helaas vandaag 2 afmeldingen (Lars & Xavier). Gelukkig komt Levi vandaag ons team versterken. Bedankt Levi!

Freek heeft de keepers handschoenen aangetrokken en verdedigd de 1e helft ons doel. We starten slap aan de wedstrijd en weten elkaar lastig te vinden op het veld. Ballen worden blindelings weggetrapt, waarbij niemand “oog heeft voor een ander”. Gelukkig is er wel werklust bij de jongens en dat is nou precies wat je nodig hebt tijdens zulke momenten. Na wat ongevaarlijke doelpogingen vanuit Bunnik, ontvangt Sem de bal en weet hij met een mooie voorzet Vigo voorin te bereiken die met zijn linker been subtiel de 0-1 binnen schiet. Het harde werken word beloont met een 1-0 voorsprong. Bunnik herstelt zich prima en weet ondanks verdedigend werk van Nick & Bowie na een sterke dribbel toch de gelijkmaker binnen te schieten. Na wat kansen op en neer, ontvangt Bowie de bal op het middenveld en schiet snoeihard op doel. De keeper laat de bal los en Vigo staat precies op de juiste plek om de 2-1 binnen te tikken. Met deze stand gaan we rusten (korte rust). Een mooi moment om ff de koppies bij elkaar te steken.

Na de peptalk komt SVF prima uit de startblokken en weten de jongens elkaar veel beter te vinden met mooi overspel. Vanuit achteruit weet Sem op het middenveld Nick te bereiken die met een mooie voorzet Bowie in staat stelt om de 3-1 binnen te schieten. Even later heeft Mees na een mooie dribbel de 4-1 op zijn voeten liggen, maar weet de keeper de bal net uit de hoek te te grijpen. Het blijft 3-1. Na rust wisselt Freek het keepers tenue met Vigo. Freek als “vaste rots” in de verdediging ontvangt de bal vanuit Levi waarna hij in zijn eentje als een kruisraket het veld oversteekt en koelbloedig de 4-1 binnenschiet. Bunnik geeft niet op en weet met 2 doelpunten terug te komen in de wedstrijd. De teams zijn dan ook aan elkaar gewaagd en de spanning is weer helemaal terug. De supporters langs de lijn laten van zich horen om onze jongens aan te moedigen.
Na wat mooie reddingen van Vigo maakt Bowie 2 minuten voor tijd de bevrijdende 5-3. Dit is dan ook de eindstand van deze leuke en sportieve wedstrijd!

Na de wedstrijd gezellig penalty’s schieten en daarna feestje vieren in de kleedkamer 😉 Komende week ons voorbereiden voor de derby tegen CDW…