Van de Voorzitter juli 2016

11 Jul 2016 | Laatste Nieuws

Van de voorzitter

Hebben jullie de koffers al gepakt ? Of zijn jullie al onderweg naar zonniger oorden ? Wij zijn al weer terug en het weer in Zeeland was natuurlijk niet om over naar huis te schrijven. (en dat hebben we dus ook maar niet gedaan) Het is en was allemaal een beetje saai……. Het weer is saai, het EK voetbal was saai en mijn vakantie was ook een beetje saai.

Ik dacht namelijk in “top” conditie te blijven door iedere dag te gaan joggen. Kennelijk is joggen op asfalt, met niet de goeie schoenen en met mijn gewicht niet helemaal de goeie combinatie. Na de vierde keer joggen zei mijn rug dan ook: “Doe het maar effe lekker zelf, want ik doe het even niet meer…”  Ik heb dus een dag of 3 a 4 als een zombie rondgelopen en ben in Zeeuws Vlaanderen op zoek gegaan naar een goeie therapeut. Inmiddels gaat het gelukkig weer ietsje beter, maar het is nog steeds niet over.

Die saaiheid werd trouwens afgelopen weekend behoorlijk doorbroken ! Het EK (zelfs de finale) bleef weliswaar saai, maar andere sport was prachtig ! Natuurlijk was “onze” Daphne Schippers in grootse vorm met de winst op de 100, de 200 en de 4 x 100 m, maar ook Tom Doumulin, Churandy Martina, Sifan Hassan en Max Verstappen zetten Nederland weer grotesk op de kaart. Hulde aan die mensen en genoten van hun sport. En ook het weer was gister sinds lange tijd natuurlijk weer eens bijzonder fraai. De EK finale heb ik trouwens niet afgekeken, ik ben vóór de verlenging lekker mijn bed ingedoken…!

Alleen maar spelen om niet te verliezen en in een finale ongeveer 3 keer op doel schieten…, daar krijg je mij niet enthousiast mee. Jammer ook dat die Fransen Ronaldo zo uitfloten. Het is ook niet mijn favoriete speler met zijn “dingetjes”, maar het is natuurlijk wel gewoon een uitzonderlijke voetballer. Zoals hij die bal inkopte in de halve finale, dat is gewoon klasse. Iets meer respect mag je dan toch wel tonen lijkt mij. Erg jammer ook dat hij geblesseerd het veld moest verlaten.

Geef mij dan toch maar het amateurvoetbal ! Ondanks dat we komend seizoen gaan beginnen in de vijfde klasse, begin ik er wel weer zin in te krijgen. Een aantal onbekende tegenstanders gaan we ontmoeten. Iets verder reizen soms, naar onder andere Amsterdam, Almere en Amersfoort, maar ach, wat is daar mis mee ? We gaan er gewoon een mooi seizoen van maken ! Natuurlijk willen we terug naar de vierde klasse, alleen: het is nu effe niet anders.

Ik sprak gister Annie en Kees van de Berg en het was goed om te horen dat zij beiden ook gewoon weer aanwezig zullen zijn bij de wedstrijden. Supporter blijf je in goede en minder goede tijden, dus net als Kees en Annie zal ik bij zoveel mogelijk wedstrijden weer aanwezig zijn.

Nogmaals: Wat mij betreft gáán we er gewoon weer voor. Lekker bovenin meedraaien met een goeie sfeer en met een aantal nieuwe gezichten. Niet dat het makkelijk zal worden, zeker niet, want er zullen meer clubs zijn die iets hogerop willen. Gezonde strijd, met vooral veel sportiviteit zal er zijn hoop ik. En daar gaan we ook gewoon vanuit.  Overigens ook een leuke beker indeling met D.E.V., Candia en H.D.S. Lekker in de buurt en we kunnen er denk ik veel van leren.

Ik hoop trouwens dat het spoedig beter zal gaan met Frans van Leeuwen.  Frans heeft een darm operatie ondergaan en is daarvan herstellende.  Frans (en natuurlijk ook Nel) wensen we alle goeds en we hopen jullie ook komend seizoen weer veel langs de lijn te zien.

Nog een stuk of 4 a 5 weken en dan mogen we weer aan de bak. Het gras ziet er fantastisch uit heb ik begrepen, dat is dan weer het voordeel van regenachtig weer….
Hou vooral de website goed in de gaten met het activiteiten schema daarop.

Onze eerstkomende bestuursvergadering staat gepland op 08-08-2016. Nu eerst op naar de Jeugdweek, welke van 15 tot en met 19 augustus aan de orde is. Je moet daar vooral op woensdag en vrijdag écht eens een kijkje gaan nemen. Een prachtig spektakel met 160 kinderen en circa 80 vrijwilligers !!

Voetbalkriebels is georganiseerd op 26 augustus. Onze lady’s zullen ongetwijfeld weer een bijzondere en speciale avond in elkaar gezet hebben. In het wit deze keer begrijp ik, maar ik doe er denk ik ook iets groens bij aan…

Eind september volgt de vrijwilligersavond. Dé avond waarbij de club iets terug kan doen richting al die mensen die zich inzetten voor S.V.F. De één een uurtje per week, de ander 20 uur per week. We zijn overal erg content mee. Alleen sámen kunnen we S.V.F. de club laten zijn zoals we die graag willen hebben.

En dan dinsdag 18 oktober alweer onze Algemene Leden Vergadering. Zet die avond alvast in je agenda. Het lijkt nog ver weg, maar we zijn er zó weer. Even een tipje van de sluier: hoewel het steeds een klein beetje lastiger wordt in de financiële zin, zijn we nog steeds zo gezond als een vis. Kom dus straks naar de ALV dan kun je precies horen hoe het er voor staat. Jouw inbreng als S.V.F. lid is van groot belang.

Welkom aan alle “nieuwelingen”. Aan de junioren die overgaan naar de senioren. Aan een geheel nieuw team wat op de zaterdag gaat spelen. Aan ons nieuwe meisjesteam !  Aan de nieuwe begeleiding bij ons eerste, bestaande uit: Edwin, Tim, Jan, Joop, Andre en natuurlijk good old Dirk met zijn assistent Joren. Welkom aan iedereen die komende seizoen zich weer in gaat zetten voor deze prachtige club ! Oftewel: Uiteraard welkom aan iedereen !!

Ik eindig waar ik mee begon:  Hebben jullie de koffers al gepakt ? Of zijn jullie al onderweg naar zonniger oorden ?  Dan wensen wij jullie een fantastische vakantie toe met heel veel goed weer. Zorg dat je gezond weer terug komt, om daarna weer lekker met die bal aan de slag te gaan.

Groet,
Kees