Spetterend feest !

22 Sep 2015 | Laatste Nieuws

Wanneer je 70 jaar wordt, moet je een feestje vieren. Dat was de mening van het bestuur.
Het werd alleen geen feestje, maar een spetterende dag vol sportiviteit, theater, een weerzien van oude bekenden,  sponsoren die een beetje in de watten gelegd werden en een rockavond ter afsluiting.
Om zo’n dag in goede banen te leiden, heb je heel veel  vrijwilligers nodig en onder leiding van de organisatie bestaande uit Gonnie van Vulpen en Kees van den Berg kunnen wij spreken van een zeer geslaagde verjaardag.

De dag begon met een theaterstuk, bedacht en geschreven door Marleen Molendijk en  uitgevoerd door Toi,Toi,Toi onder leiding van Sven van den Berg.
De jeugd van 5 t/m 10 jaar  werden meegenomen in een zoektocht van een prins die Koning Voetbal wilde worden. Lachende en soms verbazende gezichten  van de kinderen.

Van 11.30 tot 13,00 uur konden de kinderen van 11 t/m 15 jaar deelnemen aan een  voetbalclinic  onder leiding van Maurice Pot met hulp van diverse jeugdtrainers. Een grote variatie van spellen waar men konden laten zien hoe het met de behendigheid en techniek gesteld was.

Onze ereleden, leden van verdiensten, leden van bijzondere verdiensten, oud bestuursleden, bestuursleden en 55 plussers uit Cothen  werden om  14,00 uur welkom geheten in de grote feesttent. Oud Cothenaar, maar zeker nog niet vergeten, Hans van Echteld liet, op de voor  hem bekende wijze , 70 jaar SVF de revue passeren door middel van een quiz. Er tussendoor  kregen de aanwezigen enkele prachtige anekdotes te horen waarbij de  lachspieren  duidelijk in werking kwamen.  Ter afsluiting maakte Excelsior haar opwachting.

SVF is blij dat er nog steeds veel  bedrijven  zijn die haar steunen.  Om weer eens een keer haar dankbaarheid te tonen waren zij door SVF uitgenodigd in de feesttent om 17,00 uur.
Tot 20,00 uur konden zij contacten leggen met andere ondernemers en dat alles onder het genot van een drankje en een heerlijk buffet. Ook werd de nieuwe website van SVF gelanceerd en tevens kon men een promotiefilmpje over SVF bekijken . De muzikale omlijsting was in handen van de band “The Caverns”.  Tijdens deze bijeenkomst werd een taart verloot en de gelukkige was Paul van der Mispel. De opbrengst was voor Stichting Heppie.  Tevens werd de wedstrijdbal voor de wedstrijd tegen PVC, beschikbaar gesteld door de band “The Caverns”, per opbod verkocht . De opbrengst was bestemd voor jeugdactiviteiten. Winnaar was Walter Schoonderwoerd.  De bal bleef wel in bezit van SVF

Om 21,00 uur was het tijd voor de 16- jarige en oudere leden van SVF en tevens  was iedereen in Cothen in deze leeftijdsgroep van harte welkom.  Bijna 400 mensen hadden wel zin in een feestje.
Tot  22.30 uur zorgde  DJ Andre Odijk dat iedereen op de juiste temperatuur kwam. Daarna gingen de volumeknopen open door de rockband “Limit by Mass”.  Er was een geweldige sfeer en alles verliep gezellig en zonder wanklank.  Officieel was om 1,30 uur het einde van deze feestdag. Ik denk dat het ietsje later is geworden. Zeker weten doe ik dat niet, daar ik een uurtje eerder moe maar voldaan vertrokken was.

Terugkijkend kan men spreken van een geweldige dag. Heel veel vrijwilligers hebben dit mogelijk gemaakt. Namen ga ik niet noemen, want ik zou er zeker vergeten.
Namens  bestuur en organisatie heel  veel dank  aan al diegene die geholpen hebben  om deze dag onvergetelijk te maken.   Op deze dag is er gefilmd en dat kunnen we binnenkort bekijken, de foto’s kunnen jullie nu al bekijken op de website.    Wim Terwint