Pater Claassens overleden

03 Sep 2016 | Laatste Nieuws

Op 30 augustus 2016 is Pater Claassens overleden.

Dit zal de meeste S.V.F.ers niet meer zo heel veel meer zeggen, maar ons als “iets oudere generatie” zegt dit echt heel erg veel.  Pater Claassens was eind jaren zestig, begin jaren zeventig kapelaan “bij ons” in Cothen.

Persoonlijk ervaarde ik Gerard Claassens als een amicale en moderne geestelijke, die zich zeker niet alleen bezig hield met het geloof. Zeker naast onze toenmalige (en behoorlijk conservatieve) pastoor Paanakker, was Gerard Claassens voor mij iemand die mij wél wist te raken. Betrokken bij diverse zaken dus, waaronder met name zijn algemene interesse voor sport, met daarnaast ook zijn specifieke aandacht voor onze mooie club S.V.F.

Het was de tijd dat we met het eerste elftal voorafgaand aan de uit wedstrijden, neerstreken bij Pater Claassens in het Kontakt der Kontinenten in Soesterberg, waar hij woonde. We werden steevast door hem daar ter plaatse uitgenodigd, om ons voor te bereiden op de wedstrijd. We dronken daar dan een bak koffie en we maakten een wandeling door het bos. En zo kregen we van Pater Claassens op de één of andere manier wat extra’s mee om de wedstrijd tot een goed einde te brengen.

Ik ben er niet zo heel vaak bij geweest (ik speelde meer in het tweede) maar ik prijs me erg gelukkig dat ik er wel een aantal keren wel bij mocht zijn. Pater Gerard Claassens was een echte S.V.F.er en verdiend onze aandacht.

Beste kapelaan en Pater Gerard Claassens, heel veel dank en het ga u goed op uw verdere reis!

Aanstaande maandagavond 5 september is er een avondwake in de Nicolaaskerk te Odijk. Aanvang 19.30 uur. Ik zal er zijn.

Kees Mocking

Klik hieronder voor het bericht hiervan van het aartsbisdom Utrecht

bisdom utrecht