Jan van Spelde 60 jaar lid van SVF

01 Feb 2017 | Laatste Nieuws

Dinsdag 31 januari jl. werd Jan van Spelde in het Ewoud en Elisabeth Gasthuis verrast met een bezoekje van voorzitter Kees Mocking in gezelschap van Jan zijn zus Riet Kolsteeg en zwager Ad.

Jan is 60 jaar lid van SVF en heeft nooit gevoetbald. Wel was hij een van de trouwste supporters van ons eerste elftal. Zowel bij thuis- als uitwedstrijden. Bij uitwedstrijden reed hij altijd mee met Joop Balk. Helaas laat zijn gezondheid dat niet meer toe. Wel doet hij nog steeds mee met de jeugd-lotto en blijft hij op de hoogte van het wel en wee bij SVF.

Tijdens zijn bezoek aan de thuiswedstrijden vergat Jan nooit om lootjes te kopen van de verloting door de jeugd en dan niet met één of twee lootjes, maar twintig op zijn minst.
Menigmaal heb ik hem het levensmiddelenpakket mogen overhandigen. Als ik dan zei:”Jan wat leuk dat je zo trouw meedoet” was zijn antwoord dan kort: “Wim het is voor een goed doel”.

Zoals gebruikelijk bij SVF ging de voorzitter niet eerder weg voordat hij de oorkonde en de speld,  behorende bij 60 jaar lidmaatschap, had overhandigd.  Zoals de foto laat zien was Jan zichtbaar verrast.

Ook hier geldt weer: “Eens een SVF-er, altijd een SVF-er”.

Wim Terwint