Hocus spocus de E3 wint van koploper Focus!!!

07 Apr 2016 | Pupillen

SVF E3G – Focus ’07 E4

Hocus spocus de E3 wint van koploper Focus!!!

Het is 2 april en alle grappen en grollen zijn weer achter de rug, nu moeten we weer serieus aan de bak. We krijgen Focus E4 op bezoek. Best wel spannend want dit is de koploper in onze poule. Voor mij is het ook extra spannend en niet alleen omdat ik aan de beurt ben om een stukje te schrijven. Maar ook omdat ik de leiding heb bij het warmlopen en geen idee heb welke oefeningen we moeten doen.

Na de tos van de scheidsrechter die we wonnen, kozen we ervoor om met de zon in de rug de wedstrijd te starten. Het was al snel te merken waarom Focus de koploper is, want ze speelde allemaal goed op hun eigen plek. Hierdoor speelden wij eigenlijk ook veel beter ons eigen spel en konden redelijk simpel mee komen. Voor mij was het pas weer mijn tweede wedstrijd na mijn blessure en het voelde heel goed.

De verdediging stond als een huis en iedereen hielp elkaar heel erg goed, helaas brak hun rechterspits toch een keer door onze verdediging. Ik kwam nog wel uit mijn doel maar het was al te laat 0-1. Direct na de aftrap gingen wij zelf over op de aanval en kregen hierdoor ook een aantal kansen. Na een ingooi van Sjoerd op Babs die de bal direct door speelde naar Floor kon ze helemaal door lopen naar de achterlijn van Focus en schoot ze op doel. Helaas geen doelpunt, maar focus kreeg de bal niet vergenoeg weg doordat Wisse zich tussen hun verdedigers had verstopt. Met wat gepingel en geluk frommelde Wisse vlak voor rust de 1-1 op het score bord. In de rust kregen we nog een pep talk van Nancy en Arnold, we voelden ons goed en er hing een sensatie in de lucht.

Na de rust trapten wij af en gingen door met aanvallen het spel bleef gelijk op gaan. De ouders van Focus die achter mijn doel stonden werden steeds fanatieker, maar daardoor ik ook. Halverwege de 2 de helft gooide ik de bal naar Simon die schoot hem naar Rick op het middenveld die de gelijk weer doorspeelde naar Luuk. Luuk zag dat Nova vrij stond en speelde ook goed over. 2 spelers van focus was net iets te veel voor Nova en we kregen een vrije trap. Rick nam de bal op zijn pantoffel en helemaal links voorin kon Joep hem ook lekker op zijn schoen keihard op doelschieten. Helaas stonden er een paar spelers in de weg, maar de bal bleef aan hun kant van het veld. Aan de rechterkant was Floor heel erg goed meegelopen in de aanval met links kon ze de bal aannemen om de tegenstander heen draaien en met rechts schieten. 2-1 !!!!!! het was een zeer knap en mooi doelpunt en precies zoals Stefan en Ton het op de training wel eens hebben voorgedaan.

Focus was kennelijk niet gewend dat ze wel eens achter komen te staan en begonnen een beetje op elkaar te mopperen. Wij lieten ons hierdoor niet van de wijs brengen en begonnen sterker en sterker te worden gelukkig voor ons viel de 3-1 er snel achteraan. Focus herpakte zich en was op jacht naar de aansluitingstreffer. Vanaf de linker kant kwam hun aanvaller helemaal tot onze achterlijn en gaf de bal voor. De bal ging over onze verdediging heen, maar was zo hoog dat ik hem nog net op tijd kon wegstompen voordat hun spit hem kon inkoppen. Joep had nog 2 keer een mooie actie waardoor hij kon schieten op doel, helaas net niet hard genoeg om hun keeper te verassen.

Als klap op de vuurpijl wonnen we ook nog eens met de penalty’s.

Groeten Stijn van Loo

Schrijf je in voor de nieuwsbrief