Corona update

09 Apr 2020 | Laatste Nieuws

Beste SVF-ers,

Het is weer tijd voor een nieuwsbrief. Zeker in deze bijzondere en moeilijke periode, nu het corona-virus zo’n beetje de hele wereld in zijn greep houdt. Allereerst hopen we natuurlijk dat het virus geen vat krijgt op jouw gezondheid en die van jouw familie en vrienden. Verder zijn we als club nu druk bezig om de ‘balans’ op te maken. Wat zijn de gevolgen voor onze club nu we geconfronteerd worden met de mededeling van de KNVB dat de voetbalcompetitie geen doorgang meer kan vinden?

Helaas zal ons sportpark tot 1 juni 2020 gesloten blijven. Dit houdt in dat er geen trainingen en wedstrijden zijn. Wat er na 1 juni gaat gebeuren hangt af van de maatregelen die ons dan worden opgelegd. In gezamenlijk overleg met de verschillende commissies hebben we besloten om dit seizoen het 35+ toernooi, het familietoernooi en de jubileum week te laten vervallen en een nieuwe datum te prikken voor het volgende seizoen. Ook de wafelactie zal volgend jaar weer opgepakt worden.

We hebben nog geen beslissing genomen over het Afsluitweekend en de Jeugdweek. Als de maatregelen het toestaan willen we die evenementen door laten gaan.

Toch zijn er nu alweer leuke ideeën ontstaan ervan uitgaande dat we in juni weer mogen voetballen. Zo is het idee om mee te doen aan het Kromme Rijn toernooi met 6 verenigingen,enthousiast ontvangen en gaan we kijken of er nog vriendschappelijke wedstrijden georganiseerd kunnen worden.En natuurlijk gaan we aan de slag met het vrijwilligersfeest in September.

Naast de grote sociale gevolgen van het Corona-virus zullen veel vereniging ook financiële gevolgen ervaren. Als bestuur zijn wij nu ook druk bezig om de impact op de begroting voor de rest van het seizoen te bepalen. Deze liegt er niet om. Bij het scenario dat er vanaf de sluiting op 15 maart jongstleden tot de zomervakantie niet wordt gespeeld lopen we bijvoorbeeld alleen al aan kantine-inkomsten aardig wat geld mis. De begroting dient dus onvermijdelijk te worden aangepast. In dat kader lopen we nu alle posten langs en gaan we na of kosten in overleg naar beneden kunnen. Zo kijken we bijvoorbeeld naar huisvestings-, kantine- en naar de personeelskosten. We merken ook dat sponsoren het nu lastig hebben. Daarom roepen we nogmaals op om zoveel mogelijk bij onze sponsoren aan te schaffen en hen zo ook een handje te helpen.

Via onze Social Media houden we jullie op de hoogte van de gevolgen voor onze club van de maatregelen tegen het Corona Virus.

Samen komen we hier doorheen. Blijf gezond en blijf in contact met elkaar.

Het bestuur van SVF.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief