Als je wilt winnen moet je wel scoren, Patria – SVF

18 Nov 2019 | SVF 1

Afgelopen zaterdag een uitwedstrijd bij Patria op een zeer slecht veld. Voor Patria pas de tweede thuiswedstrijd. Waarschijnlijk voor de winter ook de laatste op het “eigen veld”. SVF begon voortvarend. Al in de 8e minuut een grote kans voor Nick van Vulpen. Het schelde maar millimeters, zeg maar één schoenmaat en SVF had de leiding genomen. Het ware gezicht van Patria kregen we al gauw te zien. Veel balbezit voor Patria, maar hier stelde SVF een grote werklust tegenover. Dat onze keeper Marcel Laros in goede vorm is, liet hij weer zien bij een situatie van één op één, waarin hij een achterstand voor SVF voorkwam.

In de 35e minuut een vrije bal voor Patria. De opgestelde muur van SVF verhinderde niet dat de bal keurig langs deze muur in de uiterste linkerhoek kon worden geplaatst en Patria op 1-0 bracht. SVF kreeg ook zijn kansen. Julian Heijmans mocht in de 40e minuut een vrije bal nemen. Hij bracht de bal gevaarlijk in het strafschopgebied  maar de keeper van Patria wist tot tweemaal toe een doelpunt te voorkomen.

In de rust konden wij in de kantine niet alleen genieten van de koffie, maar ook van de muziek van Andre Hazes Sr. met ondersteuning van diverse thuissupporters en ik denk ook wat bier gingen de decibellen omhoog. De 2e helft begon SVF met een wissel. Sander Mocking kwam in het veld voor Nick van Vulpen. Net als in de 1e helft waren de eerste grote kansen voor SVF. In 47e minuut dachten wij dat Sander ging scoren, maar de goede keeper van Patria voorkwam dit. Even later een schot van Kees van Dam op de paal. Patria duidelijk de beter voetballende ploeg. Keeper Marcel wist tot driemaal toe  een grotere achterstand voor SVF te verhinderen.

Jammer was dat de scheidsrechter een duidelijke handsbal over het hoofd zag, want het was nog maar steeds 1-0. Een schot van Sander op de paal in de 80e minuut gaf ook aan dat een beetje geluk bij SVF ontbrak. De overige twee wissels Mick van de Bildt en Najib el Makrini hadden Rik van der Mispel en Roy van de Bildt vervangen. Vlak voor tijd wist Patria de stand op 2-0 te brengen.  Een overtreding van keeper Marcel werd bestraft met een penalty.

Een terechte overwinning. Patria, een ploeg die nog beter uit de voeten zal kunnen op een kunstgrasveld. SVF, keihard gewerkt, maar de kansen die men krijgt, zullen beter benut moeten worden. Winnen staat parallel met scoren. Aanstaande zaterdag 23 november speelt SVF de uitwedstrijd tegen Musketiers.

Foto’s van de wedstrijd staan in het album.

Wim Terwint