WE GAAN IETS NIEUWS DOEN BIJ S.V.F. !

15 Nov 2016 | Laatste Nieuws

Zoals bekend zijn Harry en ik bezig aan ons laatste bestuurs-jaar bij S.V.F. Tijd voor andere mensen met misschien een iets andere kijk op onze mooie club. Al geruime tijd zijn we zoekende naar een goeie vervanger. Het zou volgens ons (lees: het Bestuur) iemand moeten zijn die het huidige beleid en onze huidige visie dóór zou moeten zetten. Natuurlijk met een eigen inbreng en zeker ook met een eigen manier van werken, echter wel met het bestaande beleid als uitgangspunt. Met name rondom de huidige gedachten over : -normen en waarden, -financiën en het allerbelangrijkst -onze vrijwilligers zou het goed zijn als de bestaande lijn doorgetrokken wordt ! Dit waren dan ook belangrijke uitgangspunten bij de zoektocht.

Namens het gehele Bestuur delen wij jullie graag mede dat we geslaagd zijn, maar dan wel op een zeer unieke wijze.

We gaan de komende jaren namelijk verder met een duo als voorzitter !!

En niet zomaar een duo, maar ook voor het eerst in de historie van S.V.F. zal een dame mede aan het roer staan.
We houden het niet langer meer geheim en willen dit graag met jullie delen: Claudia Klein gaat samen met Erwin Rieff deze voorzitterstaak oppakken. Samen zullen zij de taken en functies verdelen en het voorzitterschap invullen op een moderne wijze. In de gesprekken welke gevoerd zijn met Claudia en Erwin is een prima indruk verkregen over wat zij met S.V.F. vóór hebben. En dat is zeer positief mogen we wel zeggen. Het geheel nieuwe beleidsplan wat samen met het Bestuur is opgesteld , onderschrijven zij beiden volledig. Met deze twee personen zijn wij van mening dat S.V.F twee mensen als voorzitter gaat krijgen, welke de club inmiddels van dichtbij kennen.  Claudia heeft zich in korte tijd laten zien als een zeer betrokken S.V.F.(st)er en over Erwin (met zijn gezin) hoeven we toch ook niks meer duidelijk te maken neem ik aan ?

Voorzitter zijn van een vereniging zoals S.V.F. is best veeleisend. En in de huidige tijd, waarbij jongere mensen naast hun gezin veelal ook nog zelf sporten, druk zijn met werk en ook nog met diverse andere keuzes, is het lastig om ook nog eens tussen de 5 en 10 uur (en soms meer) per week als vrijwilliger in een club te stoppen.
Wij zijn dan ook erg blij met deze moderne constructie, waarmee S.V.F. de komende jaren weer goed vooruit kan. We hebben heel veel vertrouwen in Claudia en Erwin en we zijn echt van mening dat hier een win-win situatie is gecreëerd. Uniek dus bij S.V.F. maar misschien ook wel weer niet, want bij S.V.F. zijn best een heleboel dingen uniek. Een minpuntje is uiteraard het feit dat we op zoek moeten naar een nieuwe secretaris. Claudia vervulde deze taak met verve. Maar ook dáár komt een oplossing voor, daar kunnen we van op aan.

Dan even ten aanzien van de procedure:
Claudia en Erwin zijn in onze bestuursvergadering van 14-11-2016 binnen het Bestuur voorgedragen en alle bestuurders stemmen hier unaniem mee in. Claudia maakt gewoon haar zittende jaar vol als secretaris, Kees (ik dus) blijft voorzitter tot en met de komende ALV in oktober 2017. Erwin gaat alvast meedraaien in de komende bestuursvergaderingen. Erwin zal ook al mee doen in de diverse discussies, echter hij heeft hierin nog geen stem. Het Bestuur zal Erwin als bestuurslid voor gaan dragen op komende ALV welke gehouden wordt op 10 oktober 2017. Statutair verdeelt het Bestuur de functies, echter wij vinden het wel zo fair om aan onze leden mede te delen hoe die functies dan wel verdeeld gaan worden. Oftewel: met Claudia en Erwin in een duo voorzitterschap !

Wat ons betreft mogen we onszelf en uiteraard Claudia en Erwin hiermee feliciteren. Natuurlijk zal Erwin eerst gekozen moeten worden  door jullie op de ALV.  Wij dragen hem van harte voor en we zijn zeer content met deze nieuwe constructie. Nu jullie nog !

Algemene LedenVergadering S.V.F. op 10 oktober 2017, en tot die tijd gaan Harry en ik er nog iets moois van maken.

Vriendelijke groet,
Namens het Bestuur