Van de voorzitter

07 Jul 2017 | Laatste Nieuws

“Het is stil aan de overkant”
Tsja, normaal gesproken is het nu stil op ons sportpark, terwijl me dat juist niet helemaal aanstaat. Er zou namelijk “reuring” moeten zijn, met name rond de aanleg van ons nieuwe kunstgrasveld. Laten we echt hopen dat daar nu snel mee gestart gaat worden, zodat we zo weinig mogelijk hinder mogen ondervinden van de aanleg hiervan. Gister sprak ik onze wethouder nog even en ook die hoopt dat men spoedig en voorspoedig aan de slag gaat.

Over stil gesproken : Onlangs werden wij er op gewezen dat het de laatste tijd wel een aantal keren behoorlijk luidruchtig geweest zou zijn op ons sportpark. En dan moet er uiteraard wel “een belletje gaan rinkelen”. En dat is ook gebeurd. Ik heb deze betreffende persoon zo spoedig mogelijk gebeld. Ik kreeg haar (het was een dame ja, maar dat doet er helemaal niet toe) aan de lijn, maar zij vroeg mij of ze de volgende dag terug mocht bellen. En vanzelfsprekend zei ik haar dat dit mogelijk zou zijn, ik wacht het wel af vertelde ik. Ze heeft nog niet terug gebeld.

Nu zou je natuurlijk kunnen denken: wat een gezeur…, maar dan trappen we als Bestuur toch even op de rem. Wij begrijpen namelijk heel erg goed dat we niet alleen: vrijwilligers, leden en sponsoren nodig hebben, maar zeker ook willen we graag samen werken met onze buren en buurtgenoten. We hebben elkaar nou eenmaal gewoon nodig, in goeie en in slechter tijden.

We realiseren ons heel goed dat er soms activiteiten geweest zijn, waarbij de volumeknop misschien wel erg ver (en mogelijk zelfs TE ver) open heeft gestaan. Excuses daarvoor, dat is zeker niet de bedoeling. We zullen met zijn allen trachten hier toch rekening mee te houden.

Uiteraard is het ook zo; dat we als voetbalclub wel geacht worden om activiteiten te ontplooien en te organiseren, voor alle mensen vanuit Cothen en omgeving. En tsja…, daar gaat nou eenmaal af en toe wat rumoer mee gepaard.

Maar nogmaals: we zullen het samen moeten doen ! Als het soms te gortig wordt, dan begrijpen wij dat mensen ons daar op attent maken.

Straks, (ik hoop zo snel mogelijk) gaat ons kunstgrasveld vervangen worden en half augustus is er weer onze traditionele jeugdweek. Vervolgens begint het trainen weer en op 23 september is er een groot feest voor iedereen uit Cothen en omgeving.

Enig geluid zal ook dan weer aan de orde zijn, wijs ons er a.u.b. op als dit te gek wordt. En vanzelfsprekend bent u van harte welkom op het feest.

En beste Mevrouw die ons t.a.v. dit punt opmerkzaam heeft gemaakt: wij hebben zeker begrip voor uw op/aanmerking. We willen heel graag nog even in gesprek om elkaar aan te horen. Mocht u mij nog willen bellen, dan ben ik bereikbaar op nummer 0343-522262.

Feest voor iedereen !!
Op zaterdag 23 september ons feest. Een feest voor iedereen ! Allereerst voor onze nieuwe en bestaande vrijwilligers. We beginnen al op tijd in de middag, dus hou de publicaties in de gaten. We willen ook niks meer horen van: “ja maar ik doe maar één keer in de zes weken iets, dus ik vindt dat ik daar niet bij hoor.”

U HOORT ER JUIST WEL BIJ ! Al doe je maar een paar uur per jaar werk voor de club, ook dan ben je vrijwilliger. Wij maken daar geen onderscheid in. Van harte uitgenodigd dus, óók je partner.

Vanaf 17.00 uur komen daar al onze sponsoren en vrienden van S.V.F. bij en vanaf 20.00 uur gaan we los in de grote tent ! En dan is iedereen van harte welkom. Collega’s, andere verenigingen, supporters, maar ook mensen die gewoon alleen maar effe een mooi feest willen vieren: van harte welkom ! Cothenaren, Wijkenaren, Langbroekenaren: wij hebben gezorgd voor een tent, voor spetterende muziek, voor een hapje en een drankje, het enigste wat jullie hoeven te doen is: gewoon komen !!!

Blokkeer 23-09-2017 in je agenda.

SVF doet dag
Wat hebben we genoten. Bijna 50 dames en heren die om 07.00 aan het ontbijt zaten, om elkaar (nog nader) te leren kennen. Ik kende in ieder geval bijna iedereen van gezicht, maar nog niet van naam. Blij dat ik weer bijgespijkerd ben op dat gebied. Allemaal mensen met de inzet om na het ontbijt in prima sfeer aan de slag te gaan, met allerhande werkzaamheden aan onze accommodatie. Wim Terwint heeft er al een mooi stuk over geschreven op de website. De accommodatie heeft een zeer positieve “boost” gehad, nét zoals al die mensen die daarbij geholpen hebben.

Wij zijn jullie allen zeer dankbaar !! Nog steeds ontvangen wij gasten bij S.V.F. die denken dat het allemaal splinternieuw is. Alleen door de inzet van velen weten wij dat het toch echt alweer bijna 12 jaar staat allemaal. Nogmaals hulde, volgend jaar maar wéér, want beter kan het bijna niet.

Vakantie
Volgende week nog een laatste bestuursvergadering. Of eigenlijk alweer de eerste van het nieuwe seizoen. En dan is het echt effe vakantietijd. Elders op deze site nog een ouder verhaaltje hierover.

Namens het Bestuur wens ik iedereen nog een keer een fantastische vakantie toe. Doe voorzichtig en zorg dat we elkaar z.s.m. weer mogen ontmoeten op sportpark De Nieuwe Kamp.

Tot slot nog een vakantieverhaal uit 1996, ons eerste bezoek aan Engeland

Groet,

Kees

Schrijf je in voor de nieuwsbrief