SVF JO13-3G tegen Valleivogels JO13-3G

09 Apr 2017 | JO13-3, Pupillen

Zaterdag 8 april 2017. Fieuwwwt, de wedstrijd is begonnen. Het duurde even want de scheidsrechter kwam niet opdagen. Gelukkig wou René de Jong het doen. Sjoerd Terlouw en Bram Vernooij deden met ons mee, want Luuk en Anne waren er niet.

In het begin dachten veel kinderen uit het team dat we zouden gaan winnen. Maar we moesten de tegenstander niet onderschatten, want de vorige keer ging dat ook mis. De Valleivogels moesten aftrappen en in de eerste minuten dachten we dat het een gelijkwaardig team was. Maar al snel kwamen de kansen. Er waren al wat kansen geweest die er net niet in gingen maar toen kreeg ik de bal van Simon V. Ik dribbelde naar voren en gaf een pass naar Wisse. Wisse liep door en scoorde: 1-0 binnen de eerste 10 minuten. Corner van Leen komt terecht bij Quinten die de bal richting Thomas schoot. Thomas in duel en scoort: 2-0. S.V.F. Thomas scoorde daarna nog een keer maar helaas rekende de scheidsrechter het als buitenspel. Leen krijgt daarna van mij de bal en na hem goed voor zijn voet te hebben gelegd, scoorde hij vanaf de buitenkant van het doel met zijn punt langs de keeper: 3-0. Kort daarna scoorde Quinten: 4-0. Op naar de 2e helft!

Na 5 minuten legde de scheids even het spel stil. De toeschouwers zagen dat de tegenpartij met 12 spelers in het veld stonden. Wie weet hadden ze de 1e helft ook al met 12 spelers in het veld gestaan.

We gaan weer verder nadat er iemand uit is gegaan. Stijn stond voor het eerst in de spits. Hij gaf voor op mij en ik scoorde de 5-0. Daarna kwamen ze op onze helft. Toen moesten we een muurtje maken  omdat de tegenstander een vrije trap kreeg. De bal werd goed gestopt, nu kwamen wij weer in de aanval. Ik kreeg de bal en schoot de bal op de lat daarna kwam de bal naar Stijn. Hij kwam op de grond terecht net voor de lijn en hij kon net met zijn voet bij de bal en schoof hem in het doel: 6-0. Quinten schoot de bal er daarna in met zijn knie en maakte de 7-0. Simon V. staat links midden en scoort de 8-0. Bas schiet op het doel maar miste helaas. Corner van Leen. Simon V. kopte de bal in het doel: 9-0.  Simon V. scoorde daarna nog een keer: 10-0 dus een HATTRICK! Daarna kwam ik voor het doel, nam aan en schoot de bal langs de keeper erin: 11-0!!!

Hiermee eindigden we de wedstrijd: Bram had eigenlijk niet superveel te doen en Sjoerd heeft goed puingeruimd. Bedankt voor het meespelen!!! Na de wedstrijd hebben we nog chips gekregen en ging iedereen met een vrolijk gevoel naar huis.

Joep van Rooijen