Nieuwe wedstrijdvormen voor de pupillen

25 Jun 2017 | Laatste Nieuws

Door de KNVB is het besluit genomen dat het amateurvoetbal met ingang van het komend seizoen (2017-2018) start met nieuwe wedstrijdvormen voor de pupillen.

Wat verandert er precies?
Met de introductie van het nieuwe pupillenvoetbal volgt Nederland het voorbeeld van landen als Engeland, Duistland, Spanje en Belgie. Hiermee hoopt de KNVB meer dribbelen, schieten, samenspelen, scoren voor onze kinderen en dus meer plezier voor onze jeugd te bereiken.

Om dit te bereiken gaan de JO8 en JO9 teams komend seizoen in de competitie 6 tegen 6 spelen i.p.v. 7 tegen 7, ook de veldafmetingen worden aangepast en zullen 42,5×30 meter worden met pupillendoelen 5×2 meter.

Wil hier meer over lezen of bekijken, dan is dit een handige link er voor: Het nieuwe pupillenvoetbal.

Onderstaande pdf’s zijn ook raadzaam om te bekijken voor meer uitleg, ook staan daar de nieuwe spelregels bij.

Overzicht nieuw wedstrijdvormen

Flyer interne wedstrijdvormen pupillen – 4 tegen 4