Naar boven kijken!

28 Nov 2016 | Dames zondag, SVF VR1

Wedstrijdnummer 2 in een reeks van 3 tegen de koplopers was vandaag Hercules. Vorige week nog een gelijkspel genoteerd tegen Hoogland, het 5e gelijke spel inmiddels. Willen we nog mee doen in de top, dat moest er natuurlijk niet verloren worden, maar liefst ook geen gelijke spelen meer. In de wetenschap dat deze geroutineerde dames slechts 1 wedstrijd hadden verloren, met 2-3 van koploper Soest , en de minst gepasseerde verdediging (6 tegengoals tot vandaag) en ook flink wat doelpunten voor hadden (27) wisten we dat het vandaag erop of eronder was.

Nog niet eerder was het zo stil in de kleedkamer voor de wedstrijd. Wat natuurlijk ook meespeelde was ons ‘luxe probleem’ van 18 speelsters die vandaag van de partij waren, waarvan er dus 2 moesten afvallen…. Resultaten haal je altijd met zijn allen, dat dit onderdeel bij dit team goed zit, blijkt uit het feit dat niet ik, maar speelsters zelf aangaven wel een wedstrijd te willen laten lopen, zodat andere dames konden spelen. Complimenten aan Danique en Annet! Die gaan zeker meer minuten maken in andere wedstrijden, top!

Ook een enorm compliment voor Mariska, omdat we een aantal weken zonder onze top keeper Patricia moeten doen, verdedigt zij nu voor de 2e keer het doel, hoewel ze zo graag zelf in het veld zou staan als nummer 10. Dit gaf mij de kans om een opstelling te maken van de meer ervaren speelsters, net zoals dat ook tegen koploper Soest volgende week zal moeten gebeuren willen we resultaat boeken.

Dit pakte vandaag geweldig goed uit! Meid van de Wedstrijd, Demi van der Linden, had het net al direct gevonden na een fraaie solo, waaraan de dames van Hercules ook spontaan meededen. Helaas telde deze goal niet voor de stand en moesten we na de aftrap direct op zoek naar de openingstreffer. Een uitstekende leidende scheidsrechter Thomas van Dijen, liet lekker doorvoetballen zodat we onze fysieke kracht goed konden gebruiken.

Met een voorhoede waar de tegenstander zich niet echt raad mee wist, supersnelle Charona, sterke spits Loes en meedogenloze Debbbie en Marinde en Angela nog achter de hand, zat het voorin wel goed. Al snel wist Debbie het net te vinden na een prima actie op rechts van Charona. Een doelpunt uit het boekje! Maar Hercules was zeker niet van plan om het op te geven, hoewel dit wel een tikje was. Een half uur ging het redelijk op en neer en waren de beste kansen toch voor SVF.

Tijd voor een ‘konijn’ uit de hoge hoed. Spitsen wissel Marinde voor Loes, bracht nog meer snelheid in de voorhoede, waardoor de ballen lekker diep gespeeld konden worden. Binnen 5 minuten had Marinde het net al gevonden en konden we rusten met een comfortabele 2-0 voorsprong.
Lekker blijven voetballen, zuiniger met inworpen waar we teveel balverlies mee leden en zorgen dat de 3e er snel in ging waren de enige woorden die nodig waren in de rust.

Op de bank werden de ‘kikkers’ wat onrustig, alle meiden wilden graag onderdeel van deze wedstrijd uitmaken. Helaas toch snel een domper. Hercules scoorde de 2-1 en het VVZA scenario (2-2 na 2-0 voorsprong) zou zich toch niet weer voordoen? Gelukkig was daar Marinde, alleen op de keeper af en… 3-1!! Op dat moment kon er weer lekker door gewisseld worden en toen Marinde er met een fantastische kopbal 4-1 van maakte, trokken we nogmaals een blik verse spelers open en gaf Hercules de strijd op.

Een prima actie van Sharuska tenslotte nog, die de bal op een presenteerblaadje voor Loes neerlegde, 5-1.
Wat een super team prestatie dit en een goed gevoel voor de o zo belangrijke wedstrijd tegen koploper Soest volgende week.

Deze week nog lekker trainen, dinsdag gasttrainer Roland Versteeg en donderdag een speciale surprise voor alle SVF Dames…. Het gaat een leuke week worden, met als hoogtepunt natuurlijk de ‘topper’ uit in Soest om half 11…. (op tijd naar bed dus 😉

Hans de Ligt