Lastige wedstrijd voor S.V.F. tegen H.V.C.

10 Apr 2017 | Heren zondag, SVF 1

SVF begon de wedstrijd zonder vaste keeper Kevin Kroon wegens een blessure. De B-junior Ewout van Rooijen, pas 16 jaar, verving hem.

In de 3e minuut van de wedstrijd al een grote kans voor SVF voor Sander Botman, maar zijn kopbal werd goed verwerkt door de keeper van HVC. Hierna was het de beurt van HVC.  De spits wist de SVF-verdediging te verrassen en ging alleen op Ewout af. Deze wist echter op bekwame wijze een voorsprong voor HVC te voorkomen. Het spel voltrok zich voornamelijk op het middenveld. Beide teams wisten niet tot goed voetbal te komen. Rick Hoekema werd vervangen door Wesley Nagel. Eindelijk, in de 35e minuut was daar een kans voor SVF. Niels van deR Berg wist vanaf rechts spits Mick van de Bildt te bereiken. Deze draaide mooi weg, maar zijn schot met links ging helaas over. Veel meer wapenfeiten waren er de 1e helft niet.  Tijd voor beide trainers om in de rustde puntjes weer op de i te zetten.

In de 2e helft zagen we ook weer te weinig combinatie spel. Vaak hanteerde men de hoge bal, omdat het moeilijk was een medespeler te vinden. Voor hoge balen missen wij echter wel lengte in de voorhoede. De wedstrijd werd vervelender door veel commentaar op de scheidsrechter door HVC spelers. Om toch wat anders te proberen, bracht trainer Erwin Bakker twee wissels in. Roel Barten en Bart van Dijk werden ingebracht voor Nick Vermeer en Regino Odijk. Het was echter HVC die aan de leiding kwam. De snelle spits van HVC was op links iedereen te snel af en zijn pass kwam keurig bij een vrijstaande medespeler die zo makkelijk kon scoren (0-1). Wat nu te doen voor SVF !  Men voerde de druk op. Bij menige actie moest de verzorger van HVC het veld in komen.

Eindelijk dan blije gezichten bij SVF. Sander Mocking kreeg de gelegenheid om zeker van 20 meter afstand een schot op doel te geven, waarop de HVC-keeper geen antwoord had (1-1).
Bijna was SVF op voorsprong gekomen. Bij een schot liet de keeper de bal los en wist met veel moeite te verhinderen dat Bart van Dijk tot scoren kon komen. Het commentaar van HVC op de scheidsrechter werd steeds erger en vele gele kaarten volgden. SVF ging niet mee met het verbale geweld van HVC. Martin Oostveen trok met een mooie actie het strafschopgebied in, maar zijn uiteindelijke schot belandde  in het zijnet. Door weer commentaar te leveren trok de scheidsrechter wederom geel en de speler van HVC, die al geel had, kreeg rood en kon vertrekken. Bij de commotie die toen ontstond was het voor  de scheidsrechter voldoende aanleiding om een rustpauze in te lassen voordat de laatste 8 minuten uitgespeeld konden worden. Mooi waren deze 8 minuten niet, maar SVF deed er alles aan om de overwinning binnen te slepen.

Met nog 2 minuten te spelen was Niels van der Berg de linksback te snel af. Zijn schot werd gekeerd door de keeper. Niels kreeg nogmaals een kans maar deze werd voor 2e keer  gepareerd. Wel kwam bij deze actie van de keeper de bal tegen een eigen speler waardoor deze alsnog in het net verdween.(2-1). De laatste kans voor SVF was voor Mick van de Bildt, maar de voorzet van Niels van den Berg wist hij niet achter de doelman te plaatsen.

De winst van SVF was mooi maar de wedstrijd niet. Zeer positief was het optreden van de jonge keeper Ewout.

23 april speelt SVF weer thuis en dan tegen FIT.

Wim Terwint

FOTOALBUM