De eerste SVF Doet! groot succes

19 Jun 2017 | Activiteiten/evementen

Ook dit is S.V.F.

Zaterdag 17 juni jl., was voor de eerste keer een “Doe Dag”op het sportpark de Nieuwe Kamp.

Om 7 uur begonnen zo’n 40 vrijwilligers de dag met een heerlijk ontbijt in de kantine. Iedereen was al in een opperbeste stemming. Na het ontbijt kon gelijk begonnen worden met diverse onderhoudswerkzaamheden. De groepshoofden hadden van Jan Willem al een overzicht gekregen waar duidelijk op aangegeven stond welke werkzaamheden en met welke mensen hij of zij  aan de slag zou gaan.

Met zoveel vrijwilligers konden heel veel karweitjes onder handen genomen worden zoals:
Grote schoonmaakbeurt kantine – schoonmaken prijzenkast – het verwijderen van het onkruid – ramen lappen – opruimen diverse bergplaatsen – schoonmaken boeiboorden – schuren en schilderen van  alle deuren –   bestratingswerk – lakken van de buiten tafels – schoonmaken diverse ruimtes boven – nalopen hang- en sluitwerk – Catering en nog vele kleine dingen.

Geweldig om te zien hoe enthousiast men bezig was. Hier en daar een dolletje wat zeker ten goede kwam aan de sfeer. Om tien uur was het tijd voor koffie en daar hoort natuurlijk gebak bij met slagroom (heel veel). Caroline Poetsma had het bakken van deze taarten op zich genomen. Ik heb appeltaart, slagroomtaart gezien en nog wat andere soorten. Een hels karwei om voor 40 man taart te bakken. Een geweldig succes. Chapeau voor Caroline.

Hierna werden de mouwen weer opgestroopt , want er was nog veel te doen. Wanneer sommige klaar waren met hun taak, zag men hen naar andere groepen lopen om daar weer een handje te helpen. Om 12 uur weer met z’n allen bij elkaar voor een lekker broodje met iets hartigs of zoet. Tot slot heerlijke kersen als toetje.

De bedoeling was om tot vier uur te werken, maar de hoge temperatuur en vermoeidheid gingen parten spelen en zodoende werd besluiten dit een uurtje te vervroegen. Om ongeveer 3 uur zat iedereen aan een verdiend glaasje fris of iets sterkers

Terugkijkend kan men spreken van een geslaagde actie. Heel veel is gerealiseerd en daar waar men nog niet aan toegekomen was zal de komende dagen in de avonduren alsnog gedaan worden.

Zo’n dag heeft ook nog een ander voordeel. Heel veel vrijwilligers hebben nader kennis kunnen maken met mensen die zij alleen van gezicht kenden of helemaal niet. Leuke gesprekken volgden hieruit. Deze eerste “Doe Dag”bij SVF heeft weer bijgedragen om ons mooie sportpark in stand te houden.  Het hele seizoen wordt hier al aan gewerkt door mensen die SVF een warm hart toedragen. Met zo’n dag als vandaag kom je dan aan iets extra’s toe.

Heel veel dank aan al die vrijwilligers die zich inzetten voor S.V.F.  Volgens mij is het duidelijk dat dit alleen bij SVF kan !

Wim Terwint

FOTOALBUM