David tegen Goliath?

18 Nov 2016 | JO13-1, Pupillen

Vandaag, 12 november 2016, staat voor SVF JO 13-1 een belangrijke wedstrijd op het programma. Woudenberg JO 13-1, de huidige koploper in de competitie, is de tegenstander. SVF JO 13-1 kent een ongelukkige start van de competitie. Ondanks dat bij vlagen goed gevoetbald wordt, heeft SVF vooralsnog geen enkel punt gehaald in de competitie… Is er sprake van ‘David tegen Goliath’?

Hoewel de temperatuur amper boven het vriespunt uitkomt, hebben we te maken met heerlijke voetbal-omstandigheden. Veel supporters zijn vanuit Cothen meegereisd om SVF aan te moedigen (ook SVF JO 13-1 beschikt over een (klein) legioen!). Na een uitgebreide warming-up klinkt het eerste fluitsignaal. Vanaf de eerste minuut geeft Woudenberg vol gas. Binnen vijf minuten staat het liefst 3-0… SVF herpakt zich echter fantastisch! Een vlotte aanval via Rick van Leeuwen wordt met een kopbal afgerond door Fabian: 3-1. Woudenberg lijkt aangeslagen; SVF vecht door. ‘Arjan Robben 2.0’ (Tijl van Dinten) wordt weggestuurd vanuit het middenveld. Tijl speelt de keeper uit en schiet met z’n linkerbeen… Helaas verdwijnt de bal in het zijnet. Woudenberg is rijp voor de sloop! Het trainersduo van Woudenberg grijpt in en brengt hun ‘geheim wapen’ in. Daar waar een willekeurige speler in een JO 13-team gemiddeld zo’n 160 cm lang is, is ‘het geheime wapen van Woudenberg’ zeker 30 cm langer dan de overige spelers op het veld. Is hier sprake van ‘de Goliath van Woudenberg’?!

SVF strijdt dapper door, maar moet voor de rust helaas nog 3 goals incasseren. Na de rust blijft het wedstrijdbeeld hetzelfde. SVF blijft vechten voor elke meter, maar ziet in Woudenberg de bovenliggende partij. Uiteindelijk eindigt de wedstrijd in 11-1. Woudenberg is vandaag een fantastische ploeg gebleken, die met gemak mee kan in de eerste klasse. SVF heeft (wederom) laten zien dat ze goed kunnen voetballen.  Houd vertrouwen als team, dan komen de eerste punten op korte termijn!

Een toeschouwer