Dames delen de punten

14 Nov 2016 | Geen categorie

Op bezoek bij Hoogland VR3, de nummer 2 van de competitie. Vandaag was het dan eindelijk zo ver, de eerste van de 3 topwedstrijden uit de eerste competitiehelft stond op het programma. Nummer 2 Hoogland was tot nu toe de enige die koploper Soest (4 december op het programma) met maar liefst 3-0 uit! had verslagen.

De bedoelingen van deze dames was duidelijk, aanvallen, aanvallen en nog eens aanvallen. Een prima conditioneel sterke ploeg die ons vaak terugdrong op eigen helft. Maar kansen kregen ze niet, ondanks veel meer balbezit van de tegenstander, hielden wij ze prima van het goal, waar een door Annick opgelapte Patricia hoopte op weinig doelpogingen in verband met een blessure.

Petje af voor Patricia, die de hele wedstrijd uitgekeept heeft, maar ook petje af voor de verdediging die prima van de goal af verdedigde, precies zoals we dat willen. Na een lange dribbel van Sharuska, waar ze diverse tegenstanders het bos in stuurde, stond zij ineens oog in oog met de keeper om vervolgens verwoestend in het dak van het doel te schieten. 0-1 en Hoogland was even aangeslagen! Ze herpakten zich wel weer snel, maar zoals gezegd er was geen doorkomen aan bij SVF.

De scheidsrechter die vanuit de middencirkel de wedstrijd gadesloeg, liet veel toe en dat was niet perse in ons nadeel, omdat we nu eenmaal fysiek ons mannetje wel staan, met Maaike in de strijd voorop. Ook debutant Luïse kon na de bekerwedstrijd tegen ‘t Goy, prima meekomen op de rechtsback positie en ondanks haar 15!!! jaar draaide ze prima mee. Wat een aanwinst.

Aanspeelpunt Loes in de spits en om haar heen zwervend Debby en Charona, Anouk, Manouk en Sharuska, een prima concept om dit soort tegenstanders te verstoren in hun spel en ….. gewoon 5 a 6 kansen afdwingen tegen geen enkele van de tegenpartij, dat is knap. Compliment ook voor strijder Loes en die met de week beter in haar spel komt.

De 2e helft dan, Hoogland geïrriteerd en wij 2x keer met de schrik vrij, een bal voorlangs ons doel en een overtreding? van Maaike in de 16?! Gelukkig geen strafschop, maar door slim geschreeuw vanaf de bank van Hoogland konden we wel uitrekenen dat de scheidsrechter als het maar even kon, zijn ‘fout’ zou compenseren.

Maar eerst nog een paar prima aanvallen van SVF, met als hoogtepunt een keiharde knal van Sharuska op de de punt van paal en lat. Een kopbal van Manouk van de lijn gehaald, we wisten gewoon dat het bij 0-2 gebeurd zou zijn. Invallers Angela en Danique voor Debbie, die een uur mocht spelen na haar blessure en Luïse.

Toen helemaal uit het niets een opstuitende bal tegen de handen van Danique, helaas in het strafschop gebied en de scheidsrechter kon doen wat er van hem verwacht werd… een penalty voor de thuisploeg, die overigens keihard en netjes werd afgerond. Vooraf waren we blij met dit resultaat, nu proefde het heel even als toch weer 2 punten verlies.

rapperAl met al genoten van een mooie strijd op het veld en toch wel wat opluchting van mijn kant, omdat ik had beloofd het verslag in ‘rap-vorm’ te doen als we zouden winnen. Bij deze mijn belofte als we Hercules EN Soest winnen, kunnen jullie hier een mooie video rap verslag van mij verwachten, nog even geduld dus dames!

Nog 2 wedstrijden tot de winterstop, de nummer 1 en 3, hoewel ook Quick AFC aan een inhaal race bezig is. Dit seizoen kan er dus nog van alles gebeuren. Zolang wij maar blijven scoren en keihard werken zoals de laatste weken, zit er misschien nog wel iets fraais in….

Hans de Ligt